Vymyslieť názov produktu je jednou z najnáročnejších úloh marketingu. Akokoľvek smiešne to môže znieť, realita hovorí sama za seba. Dobrý názov a prívetivý dizajn je pre mnohých dôležitejší, ako výkon, správanie sa na ceste alebo dokonca aj spotreba. Za ideálny mix týchto aspektov sme schopní zaplatiť sumy, nad ktorými sa zastavuje rozum. Jednotlivé automobilky pracujú na budovaní svojho mena dlhé roky. Aj preto vznikajú modely, ktorých názvy sú staré alebo dokonca staršie ako niektorí z nás. Je dosť pravdepodobné, že taký Volkswagen Golf budú poznať všetci ešte veľmi dlho. Ak by ho však konštruktéri pomenovali Volkswagen MQB20I9AT, asi by vás nezaujal. Ani jeho názov by nebol tak zapamätateľný. To, že názov je dôležitý, sme si už ukázali na jednom relatívne prehnanom príklade.
Ešte fascinujúcejšie je však objavovať, odkiaľ názvy pochádzajú a ako vznikli. V šiestej časti našej série odcestujeme do "Yaponska" k vozidlám Toyota. Toto stálo za ich názvoslovím.
Corolla
V dobe, keď sa Corolla zrodila, bola oveľa menším autom ako je dnes. Vlastne, bola v úplne inej triede áut. Subkompaktné vozidlo začali vyrábať v Japonsku v roku 1966 a takmer bezprostredne po spustení predaja začalo v ľuďoch vzbudzovať záujem. Do roku 1974 niekoľkokrát získala titul najpredávanejšieho vozidla sveta. Po tomto roku sa ďalej drží v prvej desiatke. Popularita tohto modelu bola taká veľká, že v Japonsku na jeho predaj zriadili špeciálne predajne orientované výlučne na predaj Toyoty Corolla.
RAV4
Ak by set čakali nejakú tradíciu v názvosloví automobilky, sklameme vás. RAV4 už s botanikou nebude mať nič spoločné. Nie preto, lebo by Toyota nedodržiavala jeden spôsob pomenovávania vozidiel, ale preto, lebo RAV4 je o 28 rokov mladšie auto. Za ten čas sa marketingové ťahy automobilky zmenili hneď niekoľkokrát. Práve toto auto bolo v roku 1994 odpoveďou Toyoty na požiadavky ľudí, ktorí dnes už tvoria rozšírený a veľmi prekvitajúci trh SUV Crossoverov. Auto má vyšší posed, väčší batožinový priestor, a pohon všetkých kolies.
Yaris
Toyota Yaris je najmladším autom z nášho zoznamu. Tento rok bude oslavovať 20 rokov svojej produkcie. Ide o subkompaktné vozidlo, ktoré vo svojich rozmeroch nahradilo stále nafukujúcu sa Corollu a nie príliš známe modely Starlet a Tercel. Vyrába sa pre celý svet, a preto sa snaží prispôsobiť chutiam každého. Poznáme ho ako kupé, sedan, no v Európe najviac ako hatchback.