Ženy a muži, Venuša a Mars. Každý má iné potreby a každý aj iné očakávania. Prečítajte si, čo je pri výbere auta najdôležitejšie pre nás a naše nežné polovičky.
Kúpa nového auta by sa dala prirovnať k rituálu. Ide o úkon, ktorý mnohí z nás absolvujú iba niekoľkokrát za život, je finančne náročný, a preto si vyžaduje zodpovedný a premyslený prístup. To, čo sa pod týmto prístupom myslí, je závislé od toho, akého ste pohlavia. Výskum, ktorý zverejnil portál CBS News, prináša informácie o tom, na čo pri kúpe najviac dbajú muži a na čo ženy. Niektoré informácie vás prekvapia.
Tou najprekvapujúcejšou je však štatistika o tom, aké je zloženie kupujúcich. Až 65% nových áut nakupujú ženy a až pri 93% nákupov sú významnými ovplyvňovateľkami rozhodnutia. Znamená to, že muži ťahajú za kratší koniec? Možno. A možno si iba nechajú poradiť od svojej polovičky. V každom prípade, najlepšie je vždy skombinovať oba uhly pohľadu.
Ženy
Povedali by ste si, že žena sa bude rozhodovať vyslovene emocionálne. Napokon, všetky šminky, značkové oblečenie a rôzne drobnosti, nad ktorými my muži často krútime hlavami, by o tom vypovedali. Pri autách je však ich zmýšľanie iné. Ženy síce dávajú veľký dôraz na prívetivý dizajn, ale rovnako dôležitá je aj bezpečnosť, cenová dostupnosť a nízka spotreba. Dá sa dokonca povedať, že ženy sa pri nákupe vo všeobecnosti vyhýbajú príliš výkonným autám. Je to čiastočne aj pre ich cenu.
Celosvetovo obľubujú ženy predovšetkým značky Mini, Kia a Honda. Tieto značky majú podiel ženského a mužského zákazníka najvyšší. Najobľúbenejšie ženské auto vôbec je Volswagen Chrobák, kde až 6 z 10 majiteľov sú ženy.
Muži
V našom prípade musíme s pokorou uznať, že prívlastok "veľké deti" nám patrí úplne právom. Minimálne pokiaľ ide o výber auta. Veľkoobjemové motory, dych berúca akcelerácia, prípadne obrovský kufor sú tými najväčšími magnetmi, ktoré pritiahnu chlapa do showroomu. Čiže buď si vyberieme športiak alebo pickup.
Na prvom mieste sa u mužov v rámci značiek umiestnilo Ferrari. Tu je až 93,6% zákazníkov mužského pohlavia. Hneď v závese sa drží Maserati a Porsche. Najobľúbenejším konkrétnym modelom je Porsche 911, kde je takmer 9 z 10 majiteľov mužského pohlavia. Treba samozrejme pripomenúť, že výskum sa zameriaval na značky, ktoré sú mužsky najsilnejšie. Nezohľadňuje teda čisto počet predaných áut, ale pomer medzi ženským a mužským zákazníkom. V opačnom prípade by rebríčku dominovali tradičnejšie značky.
Je pravda, že výskum zverejnený americkou CBS už má niekoľko rokov. Aj preto v ňom figuruje Volkswagen Chrobák, ktorý sa dnes v ponuke nemeckej značky nenachádza. Aj tak však zobrazuje tendencie pri výbere auta, ktoré minimálne nás prekvapili. Vždy sme žili v tom, že muži sú tí racionálni a ženy emocionálne. Vyzerá to však tak, že minimálne pri kúpe auta by to mohlo byť inak. Čo si o výsledkoch myslíte vy? Napíšte nám do komentára.
Zdroj titulného obrázka: https://www.pexels.com/photo/w... , https://www.pexels.com/photo/m...