Popredný svetový automobilový dodávateľ ZF predstavil novú techniku pre elektromobily. Nemecká spoločnosť prezentuje schopnosti nového elektrického pohonu prostredníctvom prototypu ZF EVbeat, ktorý vychádza z vozidla Porsche Taycan.
V útrobách Taycanu sa skrýva EVSys800 - modulárny 800 voltový pohon. Hlavnou prednosťou je nízka hmotnosť a kompaktné rozmery. ZF sa chváli unikátnou vysokou hustotou krútiaceho momentu s hodnotou 70 newtonmetrov na kilogram.
Čo sa týka rozmerov, pohon ušetrí 50 milimetrov na šírke vďaka kompaktnej redukčnej prevodovke a technológii "opleteného vinutia" elektromotora patentovanej spoločnosťou ZF. Pohon je s celkovou hmotnosťou 74 kg o 40 kg ľahší ako súčasný rovnako výkonný pohon ZF 800 V.
Zásadný význam má elektromotor s novou koncepciou chladenia a novou technológiou vinutia. Na chladenie necháva ZF prúdiť olej priamo okolo medených tyčí – presne v mieste, kde sa počas prevádzky vytvára najviac tepla. Takto vysoko účinné chladenie výrazne zvyšuje výkon pri rovnakej hmotnosti a zástavbovom priestore.
Práve účinné chladenie má zásadný vplyv na trvalý výkon elektromotora. Ten dosahuje 206 kW, maximálny výkon je 275 kW. Práve pomer 206:275 je výnimočný. Za úspech sa dá považovať, keď trvalý výkon dosiahne 50 % hodnoty maximálneho výkonu, v prípade pohonu EVSys800 je to až 75 %.
Nová koaxiálna redukčná prevodovka prenáša hnacie sily elektromotora prostredníctvom dvoch planétových prevodoviek. Tie nielenže vytvárajú požadovaný konečný prevodový pomer, ale taktiež plnia funkciu plne integrovaného diferenciálu. V porovnaní s konvenčnými koncepciami odstupňovania, pri ktorých vstupný a výstupný hriadeľ neleží na rovnakej osi, znižuje koaxiálne riešenie hmotnosť a nároky na inštalačný priestor bez toho, aby to bolo na úkor účinnosti, hluku a vibrácií.