Toyota Prius štvrtej generácie bolo autom zvláštnych tvarov, a aj piata generácia bude rozhodne vytŕčať z davu. Rozhodne je však krajšia, minimálne máme taký prvý dojem z fotografií. V porovnaní s predchodcom je Prius nižší, má nižšie ťažisko, je o niečo širší a kratší, no rázvor náprav je dlhší o 50 mm.
Interiéru dominujú tmavé farby s kontrastným prešívaním sedadiel a palubnej dosky. Výraznými prvkami palubnej dosky je dvojica displejov. Všimnúť si môžeme aj ambientné osvetlenie palubnej dosky, ktoré má aj funkčný význam. Zablikaním upozorní vodiča na objekty v premávke ešte pred zvukovým upozornením.
Toyota Prius je synonymom pre hybridný pohon. Ako prvé masovo vyrábané vozidlo ho využíva od roku 1997. S piatou generáciou sa v Európe dočkáme len plug in hybridnej verzie. V Japonsku bude k dispozícii aj tradičný paralelný hybrid v dvoch verziách s 2,0 l a 1,8 l benzínovým motorom.
Plug in hybrid v Európe sa spoľahne na dvojliter a celkový systémový výkon dosiahne 164 kW, čo je o 74 kW viac v porovnaní s predchodcom. Výrazne vyššia je aj kapacita batérie - 13,6 kWh. Toyota tvrdí, že elektrický dojazd vzrastie o 50 %. Očakávať tak môžeme elektrický dojazd okolo 90 km.
Batéria je ukrytá pod zadnými sedadlami a nie v batožinovom priestore. Vďaka tomu konštruktéri znížili ťažisko vozidla. Prius je postavený na druhej generácii platformy TNGA. V porovnaní s predchodcom má tuhšiu karosériu a bude tichší.
Japonský výrobca sa chváli balíkom najmodernejších asistenčných systémov Toyota Safety Sense. Asistenčné systémy sa spoliehajú na prednú kameru a zadná kamera je súčasťou digitálneho vnútorného zrkadla. Súčasťou systému je aj palubný záznamník jazdy.
Prichádza s viacerými zaujímavými riešeniami. Okrem solárnej strechy pre plug in hybrid chce zaujať dvoma 1500 W elektrickými zásuvkami. Samotná prítomnosť zásuviek v interiéri plug in hybridu nie je až tak zaujímavá, netradičné je však pripojenie spotrebiča mimo vozidla. Toyota prichádza so špeciálnym plastovým krytom na okne, aby do auta nenapršalo.