Zrejme väčšina motoristov preferuje zohrievanie motora počas čistenia vozidla od snehu a ľadu. Tento spôsob však nie je úplne správny, nakoľko je motorový olej stuhnutý a olejové čerpadlo nedokáže vytvoriť dostatočný tlak na to, aby dostalo olej do mazacej sústavy. Tým môže vzniknúť nedostatočné mazanie, následkom ktorého trpia pohyblivé časti motora vyšším opotrebením, a tiež sa to odráža na vyššej spotrebe paliva.
Po správnosti by sa malo vozidlo naštartovať na približne 20 – 30 sekúnd a potom rozhýbať. Nie však vytáčaním a prílišným zaťažovaním motora, ale pomalou jazdou v rozmedzí 1500 – 2500 otáčok. Ostražití by mali byť najmä majitelia vozidiel vybavených turbodúchadlom, ktoré čo sa týka premazávania, funguje na rovnakom princípe.
Netreba tiež zabúdať na fakt, že olej sa zohrieva pomalšie ako voda, a teda keď ukazovateľ teploty zobrazuje ideál, olej je stále o niečo chladnejší. Pre rýchlejšie zohriate motora na ideálnu pracovnú teplotu je všeobecne odporúčané vypnúť kúrenie v interiéri, aby nedochádzalo k zbytočnému odvádzaniu tepla od motora.
Článok vznikol v spolupráci s Gafa Auto.