Chladné noci a mínusové teploty už udreli na mnohých miestach Slovenska, a tam kde zatiaľ nie, pomaly ale isto sa blížia. To značí najvyšší čas výmeny letnej zmesi v ostrekovačoch za zimnú. Aj keď mnoho šoférov zvykne len doliať zimnú zmes do zostatkovej letnej, robiť sa to určite neodporúča! Každá z nich má rozličné vlastnosti a spolu môžu zreagovať.
Chemická reakcia týchto dvoch kvapalín môže na čelnom skle vytvoriť mastný film, ktorý sa veľmi náročne odstraňuje. Preto najprv odstráňte z celého systému ostrekovania letnú zmes, a až potom nalejte zimnú.
V prípade, že v hadičkách smerujúcich k ostrekovačom zostane letná zmes, ktorá zamrzne, problém je na svete. Ideálne je ho vyriešiť umiestnením vozidla do garáže, či na podzemné parkovisko a počkať, kým sa zmes roztopí. Tryskám ostrekovačov zasa možno pomôcť teplou vodou alebo rozmrazovacím prípravkom.
Z výberu zimných zmesí je najčastejšie používanou -10 / -20°C, všeobecne sa však odporúča používať kvapalinu s čo najvyššou koncentráciou, pretože nižšia koncentrácia vás na cestách môže tiež nepríjemne potrápiť. To v prípade, že kvapalinu nastriekate na sklo ktoré je studené, tá sa rýchlo odparí a vplyvom chladu a ľadového prúdu vzduchu zvyšky vlhkosti vytvoria jemný ľadový film.
Článok vznikol v spolupráci s Gafa Auto.