Brzdy dnes v elektromobiloch slúžia už len pri núdzovom brzdení, keď potrebujete v kritickej situácii plnú brzdnú silu. Na spomalenie vozidla vo všetkých ostatných situáciách slúži rekuperačný systém.
Mercedes chce na spomaľovanie využiť výlučne centrálnu jednotku s integrovaným elektromotorom, prevodovkou a dvojicou trecích bŕzd na stranách tejto jednotky. Oproti tradičným brzdám má toto riešenie podľa Mercedesu niekoľko výhod.
Prvou je vyšší výkon brzdovej sústavy a druhou zásadnou je dlhšia životnosť, ktorá z nich robí prakticky bezúdržbovú súčasť vozidla. Brzdy sú v uzavretom hliníkovom obale, nehrdzavejú a opotrebúvajú sa len minimálne. Podľa Mercedesu vydržia celú životnosť vozidla.
Nové riešenie zároveň odstraňuje problém s pevnými časticami, ktoré sa dostávajú do ovzdušia pri tradičných brzdách a je to problém hlavne na frekventovaných križovatkách, kde brzdí celá kolóna vozidiel.
Kolesá vozidla navyše nebudú špinavé od brzdového prachu a disky môžu byť uzavreté bez otvorov pre lepšiu aerodynamiku. Použitím nového typu brzdy sa úplne potlačí hluk z brzdenia v kabíne. Presunutím bŕzd od kolesa sa zníži neodpružená hmotnosť na kolesách, čo má potenciál výrazne zlepšiť jazdné vlastnosti.
Keďže centrálne brzdy tvoria jeden celok s elektromotorom, môžu slúžiť len na brzdenie hnacej nápravy. Pri dvojmotorových vozidlách s elektromotorom na oboch nápravách môžu úplne nahradiť tradičné brzdy, v prípade vozidiel s jednou hnanou nápravou možno kombinovať staré riešenie s novým.
Nové centrálne brzdy sa zatiaľ nedostali na testovacie prototypy vozidiel a sú testované len v laboratórnych podmienkach. Nemecká automobilka pracuje ešte na chladení bŕzd kvapalinou, zrejme budú napojené na rovnaký chladiaci okruh ako batéria a elektromotor. V každom prípade ich prípadné zavedenie do sériovej výroby je otázka rokov.