V minulosti boli turbodúchadlá používané najmä v drahších športových vozidlách, no postupnou modernizáciou motorov a snahou znížiť emisie sú dnes používané v motoroch výrazne viac.
Dôvodom je znižovanie objemu valcov, a teda aj množstva výfukových splodín, no zároveň zachovanie výkonu vozidla. Takéto agregáty sú však technicky a konštrukčne zložitejšie, čo logicky vedie k častejším opravám, ktoré nie sú práve najlacnejšie. Ak sa chcete vyvarovať takýchto problémov, dodržuje nasledovné.
Tankujte lepšie palivo
Niektoré hnacie agregáty majú predpísané minimálne oktánové číslo pohonnej hmoty 98, no majitelia vozidiel veselo tankujú starú dobrú 95, pretože je o nejaký ten cent lacnejšia.
To platí aj pre cestovateľov, ktorí sa v zahraničí nechajú zlákať nízkou cenou paliva s ešte nižším oktánovým číslom ako 95.
Nezaťažujte studený motor
Dôvod je jednoduchý. Studený olej nemá dobré mazacie účinky, a tak motor ani turbodúchadlo nie sú dostatočne chránené. Malá poznámka – to že je chladiaca kvapalina zohriata na prevádzkovú teplotu, neznamená, že olej je zohriaty tiež.
Nejazdite v nízkych otáčkach
Pri predbiehaní alebo inom dôvode náhle zvýšiť rýchlosť vozidla je lepšie podradením na nižší prevodový stupeň uviesť motor do otáčok. Nízke otáčky, často využívané najmä kvôli spotrebe, nie sú vhodné pre zošliapnutie plynového pedálu na podlahu.
Riadiaca jednotka začne dodávať viac paliva, no prívod vzduchu je nedostatočný. Tým vzniká bohatá zmes, ktorej predčasné zapálenie môže spôsobiť vážne poškodenie. Týka sa to však najmä starších motorov, pretože modernejšie sú pred týmto chránené elektronicky.
Nevypínajte motor ihneď
Takzvané dochladzovanie turbodúchadla je veľmi dôležité a malo by trvať približne 30 sekúnd. Pokiaľ motor vypínate ihneď po zastavení vozidla, hrozí spálenie oleja, ktorý sa nachádza v blízkosti turba. To zaručuje horšie mazacie vlastnosti a z dlhodobého hľadiska možné poškodenie.