Nízky tlak oleja patrí medzi časté problémy, ktoré sú signalizované upozornením na palubnej doske. Vysoký tlak oleja však nie je až takým častým problémom a jeho odhalenie je pomerne zložité, pretože nie všetky vozidlá sú vybavené ukazovateľom tlaku oleja. Ide však o rovnako závažný problém, ktorý môže viesť až k zadretiu motora.
Pri vysokom tlaku má olej tendenciu presakovať von z agregátu cez rôzne tesnenia. V prípade neriešenia problému motor vytláča olej stále viac, až kým sa neuvoľní prebytočný tlak. Tým zároveň stráca potrebný tlak pre správne mazanie v mazacej sústave. Pri probléme s vysokým tlakom býva častým príznakom zdeformovaný olejový filter, ktorý možno skontrolovať vizuálne. Aj napriek prvotnému zdaniu, že ide len o poškodené tesnenie či olejový filter, problém sa s najväčšou pravdepodobnosťou skrýva v regulačnom ventile tlaku oleja.
V prípade, že je ventil zanesený alebo zaseknutý, stráca schopnosť odvádzať prebytočný olej z olejového čerpadla do olejovej vane. To znamená, že čerpadlo tlačí viac oleja, ako je potrebné a tento olej nemá kam unikať, čím sa zvyšuje tlak v mazacej sústave. V prípade spozorovania spomínaného problému je potrebná okamžitá návšteva servisu. V opačnom prípade dochádza k zbytočnému znehodnoteniu ďalších tesnení, či k oveľa závažnejším problémom končiaciacim, zadretím motora.
Článok vznikol v spolupráci s Gafa Auto.