Dvojhmotný zotrvačník patrí azda k najväčším postrachom pri kúpe jazdeného vozidla. Využíva sa najmä pri vznetových motoroch a skladá sa z primárneho zotrvačníka, sekundárneho zotrvačníka a dvoch tlmičov. Jeho životnosť veľmi závisí od štýlu jazdy a jeho výmena je finančne náročnejšia.
Hlavnou úlohou dvojhmotného zotrvačníka je zabezpečiť lepší chod motora, zamedziť prenosu vibrácií a tým znížiť hluk. Paradoxne práve táto práca sa podpisuje na jeho životnosti, ktorú je len veľmi ťažké odhadnúť v kilometroch. Celková životnosť komponentu totiž závisí hlavne od štýlu jazdy a ďalších okolností, ako napríklad: častá jazda v nízkych otáčkach, ktorú preferujú vodiči šetriaci pohonné hmoty, úprava motora na vyšší výkon či porucha spojky.
Opotrebovaný diel o sebe dáva vedieť klepaním v spodnej časti motora, nepravidelným chodom motora, zvýšenou intenzitou vibrácií a buchotom pri preraďovaní rýchlostných stupňov. Zanedbávanie výmeny môže viesť až k poškodeniu prevodovky, alebo môže spôsobiť vôľu v uložení kľukového hriadeľa.
Článok vznikol v spolupráci s Auto Gafa.