Štvrtá generácia sedemmiestneho SUV za prémiovými autami stále zaostáva, vzhľadom k cene však ponúka celkom slušnú dávku luxusu.
Hyundai predviedol štvrtú generáciu svojho modelu Santa Fe už aj na Slovensku. S novinkou sme absolvovali len pár kilometrov, a tak sme sa viac ako na jazdu sústredili na prvý dojem zo sedemmiestneho SUV. Už prvý pohľad ukazuje, že dominantnou črtou Santa Fe je jeho veľkosť. Neprehliadnuteľným prvkom je však aj čierna predná maska. Jej veľkosť vystupuje do popredia ešte výraznejšie vďaka malej dvojici vrchných svetiel. Za optické prepojenie svetiel a prednej masky môže výrazná chrómová lišta. Chrómové prvky lemujú aj bočné okná, prahy vozidiel a vzadu chróm nájdeme nad EČV a dole pod hmlovkami.
Dizajnérom skutočne záležalo na tom, aby nové Santa Fe pôsobilo hodnotne a platí to aj vo vnútri. Časom možno nejaké mínus v hodnote interiéru nájdeme, ale prvý pohľad je naozaj veľkolepý. Hodnotné materiály, či head up displej s uhlopriečkou 8-palcov posúvajú Hyundai vyššie. V tomto prípade treba zadefinovať cenu takto dobre vyzerajúceho auta. Necelých 45 000 za najsilnejšiu motorizáciu s osemstupňovou automatickou prevodovkou a najvyšším stupňom výbavy sa môže zdať veľa. Na druhej strane kvalita použitých materiálov a spracovanie interiéru tejto cene zodpovedá. Hyundai Santa Fe v tomto smere skôr útočí na naozaj luxusné autá, ale zároveň ich cenovo výrazne podlieza. Navyše cenu vozidla už nemožno výrazne dvíhať. Priplatiť si možno akurát za panoramatické strešné okno, prémiové čalúnenie Burgundy, tretí rad sedadiel a metalízu (ak sa neuspokojíte s metalízou v odtieni Horizon Red, ktorá je v cene). Dobre vybavené Santa Fe dáva asi najväčší zmysel a potvrdzujú to aj štatistiky predaja. Najväčší záujem zaznamenala automobilka na Slovensku práve o dobre vybavené modely.
Po pár kilometroch jazdy nemôžeme Hyundaiu veľa vyčítať. Nízky hluk v kabíne pri vyšších rýchlostiach ho predurčuje na hltanie diaľničných kilometrov. Pri agilnejšej jazde v prudších zákrutách už cítiť jeho hmotnosť. Osemstupňová automatická prevodovka volí v rôznych jazdných situáciách správne jazdné stupne. Očakávali by sme však o niečo rýchlejšiu reakciu pohonného ústrojenstva pri snahe o dynamický výjazd z vedľajšej cesty na hlavnú. Potešilo by aj o chlp rýchlejšie podradenie pri predbiehaní. V tejto kritike sme možno k Hyundaiu trochu prísni, ale v tomto prípade len hľadáme oblasti, v ktorých Santa Fe zaostáva za luxusnou konkurenciou.
Hyundai Santa Fe - svk jazdy (17 obrázkov v galérii)
Nami skúšaný najsilnejší motor 2,2 CRDi s výkonom 147 kW je pre vozidlo akurát - bez ostrejšieho športového charakteru, ale s dostatočným výkonom pre svižnú komfortnú jazdu. Do slabšej motorizácie 2,0 CRDi (s výkonom 110 resp. 136 kW) by sme sa v prípade Santa Fe asi nehrnuli. Prvý dotyk s Hyundaiom Santa Fe nám odhalil, že kórejské vozidlo v najvyššej výbave sa výraznejšie posúva smerom k luxusnejším autám. V mnohom na ne ešte stráca a mohli by sme ho označiť ako medzistupeň na ceste k "prémii". Na druhej strane prémiové autá výrazne podlieza cenou. Viac informácií o schopnostiach Hyundaiu Santa Fe a novom asistenčnom systéme, chrániacom deti, prinášame v nasledujúcom článku s videom z prvej jazdy.
Cenník Hyundai Santa Fe