Autosuv.sk

Testy SUV

Prvá jazda: Mercedes Triedy E 220 d 4Matic

Aj keď sme nemali možnosť vyskúšať všetky technologické novinky, s ktorými Trieda E prichádza, Mercedes nás presvedčil. Podvozok a komfort sú zdravým základom, ku ktorému sú technologické novinky nadstavbou.
Prvá jazda: Mercedes Triedy E 220 d 4Matic

Mercedes Triedy E šiestej generácie prichádza na slovenský trh a na našich cestách sa už objavili prvé kusy, ktoré sme mali možnosť vyskúšať v rámci prvej jazdy. Nová generácia prináša veľa nového. Samotné auto sa až tak zásadne nezmenilo, ale ponuka technológií, ktoré nie vždy súvisia priamo so šoférovaním, sa masívne rozrástla.

Nové technológie

Tradičný kľúč resp. diaľkové ovládanie ostáva stále, ale dopĺňa ho digitálny kľúč, ktorý možno zdieľať so 16 osobami. Na odomknutie a naštartovanie vozidla možno použiť Apple iPhone a Apple Watch.

Testované vozidlá sú zo skupiny prvých, ktoré zišli z výrobných liniek a nedostali tak viacero nových funkcií, ktoré sú súčasťou príplatkovej výbavy. Vo vnútri môže "Éčko" ohúriť obrazovkami Superscreen. Tento príplatkový prvok je zmenšenou verziou obrazovky Hyperscreen, ktorou disponuje Trieda S. Superscreen má rovnako jeden väčší displej v strede a dva menšie po stranách - jeden pre šoféra, druhý pre spolujazdca.

Nami skúšané autá nemali Superscreen a tretia obrazovka pred spolujazdcom chýbala. Mercedes v takejto lacnejšej konfigurácii vyzerá dobre a čisto z dizajnového hľadiska nám toto riešenie neprekážalo.

Ďalšou novinkou, ktorá ešte v testovaných exemplároch chýbala, je selfie kamera, ktorá umožňuje zúčastniť sa online stretnutí prostredníctvom aplikácie Zoom. Rovnako nebolo vo výbavách vozidla digitálne ovládanie ventilácie. Výduchy klimatizácie v tom prípade netreba smerovať ručne, ale nasmerujú sa automaticky podľa potreby.

Z noviniek sme si reálne mohli vyskúšať "4D obklopujúci ozvučovací systém Burmester®". Zvuk vďaka nemu možno nielen počuť, ale aj vidieť a cítiť jeho dotyk. O zrakový vnem sa postará ambientné osvetlenie, ktoré vizualizuje zvuk. Dotyk má na starosti sedadlo, vibrujúce v rytme hudby. Za tento zážitok si Mercedes v rámci príplatkovej výbavy pýta 1 386 eur. V liste našich priorít by bol v spodnej polovici.

Zaujímavejšou z nášho pohľadu je nová funkcia "rutiny". Vďaka umelej inteligencii Mercedes spozná vaše vzorce správania, a potom dokáže zlepšiť užívateľský komfort. A ako to funguje v praxi? Mercedes napríklad vypozoruje, že každý pracovný deň pri rannom vjazde a poobedňajšom výjazde z práce zastavíte a otvoríte okno vodiča, aby ste si otvorili rampu. Následne vám navrhne novú rutinu - otvorenie okna po zastavení na konkrétnom mieste pri rampe - a vy ju jedným kliknutím potvrdíte. Od toho okamihu bude vozidlo automaticky otvárať okno na danom mieste. Rutinu možno vozidlo naučiť aj priamo jej zadaním do systému.


Motív trojcípej hviezdy nájdeme na viacerých miestach. Dostal sa aj do zadných svetiel, z nášho pohľadu trochu "nasilu".

Mercedes E 220 d 4MATIC sedan

Všetky vozidlá "našej" Mercedes kolóny mali rovnakú motorizáciu. Naftový dvojliter s mild hybridnou technológiu, spolupracujúci s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Štvorvalcu s výkonom 145 kW dokázal krátkodobo pomôcť malý štartér generátor s výkonom 17 kW.

Úsporný motor ponúka slušnú dávku dynamiky. V komfortnom režime sú jeho reakcie trochu mdlejšie, ale po aktivovaní športového módu je aj vďaka zmene nastavenia prevodovky citeľne živší a na vlniacich sa cestách nižšej triedy mu dynamická jazda pristane.

Inými slovami prepínanie režimov jazdy má v prípade Mercedesu E zmysel pri zmene štýlu jazdy, aj pri zmene prostredia. Silnou stránkou vozidla je komfortný a rýchly podvozok a ku kultúre jazdy prispieva aj dobré odhlučnenie interiéru.

Jeden model z kolóny Mercedesov mal aj príplatkový "technický balík". Jeho súčasťou je vzduchový podvozok Airmatic a riadenie zadnej nápravy, ktoré umožňuje natočiť zadné kolesá o 4,5 stupňa. Otázkou dňa bolo, či sa oplatí priplatiť si za tento balík 3 348 eur, keď už základ jazdí veľmi dobre.

Podvozok Airmatic a riadenie zadnej nápravy posúvajú schopnosti vozidla v zákrutách o úroveň vyššie. Keď k tomu pripočítame lepšie manévrovanie v úzkych priestoroch, tak v tomto prípade by sme neváhali a "technický balík" zaradili medzi naše priority v rámci príplatkovej výbavy.

Aj keď sme nemali možnosť vyskúšať všetky technologické novinky, s ktorými Trieda E prichádza, Mercedes nás presvedčil. Podvozok a komfort sú zdravým základom, ku ktorému sú technologické novinky nadstavbou. Viac ako na Superscreen sa tešíme na funkciu rutiny - prvý dojem z nej je určite pozitívny.

Okrem naftovej verzie prichádza "Éčko" s plejádou ďalších motorizácií vrátane plug in hybridov s elektrickým dojazdom 100 km. Výkon elektromotora je 95 kW, čo postačí vo väčšine situácií. Hlavným ťahúňom v prípade plug in hybridov ostáva spaľovací motor s výkonom, v závislosti od verzie, od 150 do 185 kW. Ako je v prípade Mercedesu zvykom, plug in hybridné modely sú dostupné s benzínovým aj naftovým motorom.

*Cena testovaných vozidiel sa pohybovala okolo hranice 90 000 eur.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní