Autosuv.sk

Testy SUV

Prvý dotyk: Absolvovali sme prvé kilometre za volantom BMW X3 a BMW radu 6 GT

Dve rozdielne vozidlá prinášajú dva rozdielne pohľady na svet. Obe sú svojím spôsobom všestranné. BMW radu 6 GT vyniká vnútorným priestorom, no zároveň stále ostáva osobným autom. Model X3 zas ponúka iný uhol pohľadu. Určite sa s ním nezľaknete zasneženého kopca a nemusíte
Prvý dotyk: Absolvovali sme prvé kilometre za volantom BMW X3 a BMW radu 6 GT

Dve rozdielne vozidlá prinášajú dva rozdielne pohľady na svet. Obe sú svojím spôsobom všestranné. BMW radu 6 GT vyniká vnútorným priestorom, no zároveň stále ostáva osobným autom. Model X3 zas ponúka iný uhol pohľadu. Určite sa s ním nezľaknete zasneženého kopca a nemusíte riešiť, ako prejsť cez každú nerovnosť.

BMW ešte pred letnými prázdninami zverejnila oficiálne informácie o dvojici nových modelov. Ako prvé sme si mali možnosť prezrieť nové BMW radu 6 Gran Turismo a o pár dní neskôr boli zverejnené aj fotografie novej generácie BMW X3. Teraz sme sa s nimi zoznámili naživo a absolvovali prvé kilometre za volantom. Naživo pôsobí X3 umiernenejšie ako na fotografiách. Najmä predná časť je menej výrazná, ako sa zdalo.

BMW X3
Daniel Kaplavka

Vo vnútri nás nápis “X3“, umiestnený na viacerých miestach, nenechával na pochybách, v ktorom aute sedíme. Interiér sa ničím výrazne nelíši od väčšiny vozidiel značky. Volant s masívnym vencom padne do ruky. Môže byť vyhrievaný rovnako ako sedadlá. Tlačidlo vyhrievania je umiestnené v jeho spodnom ramene. Do rúk sa nám dostalo BMW X3 30d xDrive, čiže verzia s naftovým šesťvalcom a pohonom všetkých kolies. Samotná jazda bola krátka a nakoniec nám kombinácia počasia a cestných gúm nedovolila vyskúšať jeho terénne schopnosti.

BMW X3
Daniel Kaplavka

Nerobíme si zbytočné ilúzie. Asi sa len ťažko nájde šofér, ktorý by bral dobre vybavené testovacie vozidlo za vyše 84-tisíc eur do terénu. Pohon xDrive dokáže výrazne pomôcť pri zdolávaní zasnežených strmých svahov a lesných ciest, šoféra však zabrzdí strach o auto, a ak sa zjavia výraznejšie nerovnosti, radšej zaradí spiatočku. Zato na cestách je BMW X3 suverénne. Vykrajuje zákruty a ponúka komfort a so šesťvalcovým motorom ponúka dynamiku ako ktorékoľvek luxusné osobné auto.

V kategórii drahých áut majú SUV-éčka zmysel. Netreba sa na ne pozerať ako na off-roady, ale na autá, v ktorých sa nezľaknete snehu a nerozmýšľate nad tým, ako zdolať retardér na ceste. BMW X3 ešte určite preveríme v teste a bližšie sa pozrieme na prácu pohonu všetkých kolies. Jeho cena začína na úrovni 48 900 eur. Pri slušne vybavenom modeli treba počítať s úrovňou okolo 70 až 80-tisíc. Cenník vozidla nájdete na nasledujúcom odkaze KLIKNITE SEM!

zdroj: Daniel Kaplavka

Zaujímavejším modelom bolo pre nás nové Gran Turismo patriace do radu 6. Novinka v ponuke nahradila BMW 5 GT. Aj predchodca a aj nový model sa vyznačovali rovnakými prednosťami. Hovoríme o bohatom vnútornom priestore. Získať priestor navyše však znamenalo okrem potreby natiahnuť dĺžku auta aj zmeniť líniu strechy, V prípade 5 GT to zanechalo negatívne stopy na dizajne. Vozidlo pôsobilo na pohľad ťažkopádne a nedalo sa hovoriť ani o pekných proporciách. Aj preto bolo nové GT pre BMW a jej dizajnérov veľká výzva. Novinku v porovnaní s predchodcom ešte výraznejšie natiahli a strechu posunuli nižšie o dva centimetre. Zmeny dizajnu výrazne prospeli. Naživo je nové Gran Turismo výrazne krajšie, na druhej strane stále poznáme aj pohľadnejšie modely BMW.

BMW 6 GT
Daniel Kaplavka

S príchodom radu 6 GT sme sa nedočkali výraznejšej novinky v interiéri. Na druhej strane má posádka v aute podobný pocit ako v BMW radu 7. Veľký priestor vzadu až zvádza človek zahrať sa na manažéra s vlastným šoférom. K dispozícii má obrazovku so všetkými možnými nastaveniami, ale aj s možnosťou sledovať televíziu. Priam obrovský je vzhľadom na tvar karosérie kufor. S objemom 610 l prekonáva aj “päťkové“ kombi, má však menej praktický tvar. 

BMW 6 GT
Daniel Kaplavka

Aj v tomto prípade sa nám dostalo do rúk vozidlo s motorizáciou 30d. Naftovému šesťvalcu sme  dovolili na chvíľu sa nadýchnuť, ale po výjazde z obce mu tak rýchlo na tachometri zasvieti rýchlosť 150 km/h, že to prekvapí všetkých. Šofér a aj posádka v danej chvíli tipujú rýchlosť okolo 100 km/h až pohľad na head up displej odhalí nečakane rýchlu realitu. Za všetko môže pohodlný vzduchový podvozok, ktorý umožňuje zvládať zákruty vo vysokom komforte aj pri vyššej rýchlosti. Ani panelovú cestu posádka neprecíti tak, akoby čakala. Podvozok je silnou zbraňou radu 5 a 6 GT je na tom rovnako, aspoň podľa našich skúseností počas prvých kilometrov za volantom. BMW radu 6 GT je rovnako dobrým “hltačom“ kilometrov. Určite je ideálnym autom na dlhé diaľničné presuny, zároveň však ostáva verné DNA vozidiel BMW. V zákrutách vám totiž dovolí poriadne sa oprieť o pneumatiky. Na tak veľké auto má výborné vlastnosti.

BMW 6 GT
Daniel Kaplavka

Model 6 GT je akýmsi medzistupňom medzi rodinnou päťkou a reprezentačnou sedmičkou. Predchodca za ponuku takýchto vlastností platil daň v podobe nevábneho vzhľadu. Novinka je na tom o poznanie lepšie. Ponuka motorov sa zatiaľ obmedzila na benzínový štvorvalec 30i, šesťvalec 40i a naftový šesťvalec 30d, ktorý sme mali možnosť vyskúšať. Slovenská cena začína na úrovni 63 650 eur. Cenník nájdete na nasledujúcom linku – KLIKNITE SEM!

zdroj: Daniel Kaplavka

Tagy

Pokračovať v čítaní