Dve rozdielne vozidlá prinášajú dva rozdielne pohľady na svet. Obe sú svojím spôsobom všestranné. BMW radu 6 GT vyniká vnútorným priestorom, no zároveň stále ostáva osobným autom. Model X3 zas ponúka iný uhol pohľadu. Určite sa s ním nezľaknete zasneženého kopca a nemusíte riešiť, ako prejsť cez každú nerovnosť.
Zaujímavejším modelom bolo pre nás nové Gran Turismo patriace do radu 6. Novinka v ponuke nahradila BMW 5 GT. Aj predchodca a aj nový model sa vyznačovali rovnakými prednosťami. Hovoríme o bohatom vnútornom priestore. Získať priestor navyše však znamenalo okrem potreby natiahnuť dĺžku auta aj zmeniť líniu strechy, V prípade 5 GT to zanechalo negatívne stopy na dizajne. Vozidlo pôsobilo na pohľad ťažkopádne a nedalo sa hovoriť ani o pekných proporciách. Aj preto bolo nové GT pre BMW a jej dizajnérov veľká výzva. Novinku v porovnaní s predchodcom ešte výraznejšie natiahli a strechu posunuli nižšie o dva centimetre. Zmeny dizajnu výrazne prospeli. Naživo je nové Gran Turismo výrazne krajšie, na druhej strane stále poznáme aj pohľadnejšie modely BMW.
S príchodom radu 6 GT sme sa nedočkali výraznejšej novinky v interiéri. Na druhej strane má posádka v aute podobný pocit ako v BMW radu 7. Veľký priestor vzadu až zvádza človek zahrať sa na manažéra s vlastným šoférom. K dispozícii má obrazovku so všetkými možnými nastaveniami, ale aj s možnosťou sledovať televíziu. Priam obrovský je vzhľadom na tvar karosérie kufor. S objemom 610 l prekonáva aj “päťkové“ kombi, má však menej praktický tvar.
Aj v tomto prípade sa nám dostalo do rúk vozidlo s motorizáciou 30d. Naftovému šesťvalcu sme dovolili na chvíľu sa nadýchnuť, ale po výjazde z obce mu tak rýchlo na tachometri zasvieti rýchlosť 150 km/h, že to prekvapí všetkých. Šofér a aj posádka v danej chvíli tipujú rýchlosť okolo 100 km/h až pohľad na head up displej odhalí nečakane rýchlu realitu. Za všetko môže pohodlný vzduchový podvozok, ktorý umožňuje zvládať zákruty vo vysokom komforte aj pri vyššej rýchlosti. Ani panelovú cestu posádka neprecíti tak, akoby čakala. Podvozok je silnou zbraňou radu 5 a 6 GT je na tom rovnako, aspoň podľa našich skúseností počas prvých kilometrov za volantom. BMW radu 6 GT je rovnako dobrým “hltačom“ kilometrov. Určite je ideálnym autom na dlhé diaľničné presuny, zároveň však ostáva verné DNA vozidiel BMW. V zákrutách vám totiž dovolí poriadne sa oprieť o pneumatiky. Na tak veľké auto má výborné vlastnosti.
Model 6 GT je akýmsi medzistupňom medzi rodinnou päťkou a reprezentačnou sedmičkou. Predchodca za ponuku takýchto vlastností platil daň v podobe nevábneho vzhľadu. Novinka je na tom o poznanie lepšie. Ponuka motorov sa zatiaľ obmedzila na benzínový štvorvalec 30i, šesťvalec 40i a naftový šesťvalec 30d, ktorý sme mali možnosť vyskúšať. Slovenská cena začína na úrovni 63 650 eur. Cenník nájdete na nasledujúcom linku – KLIKNITE SEM!