Nissan nepripravil zásadné zmeny pre svoj obľúbený model. Mierne mu upravil podvozok a sústredil sa najmä na pohodlie a kvalitu materiálov.
Predstavitelia Nissanu to budú pripomínať ešte poriadne
dlho. Model Qashqai je zakladateľom segmentu SUV. Síce nie je prvým autom tohto
typu, ale je prvým, ktorý sa výrazne presadil na trhu a naštartoval ostatné
automobilky k tomu, aby sa o segment SUV/crossoverov začali zaujímať.
Nissan však s Qashqaiom získal dôležitý náskok a od uvedenia prvej
generácie predal už 2,3 milióna vozidiel. V priebehu júna sa na jednotlivé
európske trhy dostala jeho modernizovaná verzia. V rámci nej sa
automobilka sústredila na lepšie odhlučnenie vozidla. Qashqai má teraz viac
izolačnej hmoty vo dverách a zosilnené okná na zadných dverách. Konštruktérom
sa tak podarilo znížiť prenikaniu najmä aerodynamického hluku do kabíny.
Pocit
luxusu majú navodiť nové materiály, použité v interiéri. Qashqai získal čalúnenie
predných sedadiel z kože Nappa s 3D prešívaním stredových panelov, ďalej
mäkší a príjemnejší materiál v okolí radiacej páky, a takto by
sme mohli pokračovať ďalej. Náš pocit zo zmien bol jednoznačne pozitívny, ale
za zvyškom začína pomaly zaostávať multimediálny systém s dotykovým displejom.
Riešenie Nissanu už má čo to za sebou, chcelo by to lepšiu grafiku, rozmernejší
displej a slabšie je aj rozlíšenie obrazu z kamier. Dnes sa možno Nissan
so svojím multimediálnym systémom zaradí do sivého priemeru, ale ak máme čakať
na ďalšie vylepšenia dva – tri roky, tak sa zaostávanie v tejto oblasti
výrazne prehĺbi.
Samostatnou kapitolou je nový volant. Máme naň dva pohľady. Po prvé: svojím dizajnom nezapadá do interiéru Nissanu Qashqai, Po druhé: je podstatne krajší, modernejší, lepšie sa drží v rukách a viac nám na ňom vyhovovali nové tlačidlá a ovládacie prvky. Okrem toho je na spodnej strane skosený, čo uľahčí nastupovanie pre rozmernejších jedincov a už si nebudú udierať kolená o volant. Posledným prvkom, ktorým sa Nissan snaží posunúť smerom k luxusu, je audiosystém Bose Premium. Akonáhle nám na vidieckych cestách v Rakúsku so slabým pokrytím signálu prestalo šušťať rádio, stratili sme akékoľvek pochybnosti. Bose je prémiovým prvkom vo výbave Nissanu Qashqai.
Zvonku prešlo úspešné SUV kozmetickými úpravami, ktoré sú pre facelift typické. Prepracovaná predná časť dostala nový integrovaný nárazník. Farba karosérie je tak viditeľná na väčšej ploche. Čierny plastový diel získal lesklú povrchovú úpravu. Prirátajme k tomu ozdobné lišty uprostred nárazníka a nižšie posadené hmlové svetlá a redizajn prednej časti je hotový. Podobne by sme mohli opísať aj zadnú stranu. Z hľadiska jazdy sa Qashqai až tak nezmenil. Technici upravili nastavenie tlmičov a znížili tuhosť pružín. Na dobrých cestách však rozdiely nebolo cítiť. Zameranie auta jednoznačne smeruje k pokojnej a skôr komfortnej jazde. V niekoľkých serpentínach nám stabilizačný systém už pri malom náznaku dynamickej jazdy ukázal, ako “bedlivo stráži“ auto na ceste. Pribrzdením vnútorných kolies sa snažil zmeniť správanie auta na neutrálne až mierne pretáčavé. Jeho zásahy väčšinou neboli sprevádzané typickým mechanickým zvukom a posádka ho nemusela ani zaregistrovať. Jemnosť zásahov je podľa nás dosiahnutá tým, že stabilizačný systém zasahuje výrazne skôr ako treba. Navonok to mnohokrát vyzeralo, len akoby šofér v zákrute pribrzdil.
Model Qashqai ešte dostane technológiu ProPILOT , potrebnú pre autonómnu jazdu. ProPILOT pozostáva z troch asistenčných systémov a v prvej fáze bude slúžiť ako podpora pre šoféra. Adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v jazdnom pruhu a autonómna jazda v dopravnej zápche posunú Qashqai o úroveň bližšie k autonómnej jazde. Tieto technológie sme však zatiaľ nemohli vyskúšať a v danom modeli sa objavia až na jar 2018. Ešte predtým prídu vo väčšom X-Traili, ale ProPILOT sa prvýkrát objaví v elektrickom Nissane Leaf. Podrobnejšie sa vynovenému Qashqaiu budeme venovať v redakčnom teste.
Ponuka motorizácií
Motor |
Vznetový motor 1.5 s výkonom 110 k |
Vznetový motor 1.6 s výkonom 130 k |
Vznetový motor 1.6 s výkonom 130 k |
Vznetový motor 1.6 s výkonom 130 k |
Zážihový motor 1.2 s výkonom 115 k |
Zážihový motor 1.2 s výkonom 115 k |
Zážihový motor 1.6 s výkonom 163 k |
Prevodovka |
manuálna šesťrýchlostná (pohon dvoch kolies) |
manuálna šesťrýchlostná (pohon dvoch kolies) |
prevodovka CVT (pohon dvoch kolies) |
manuálna šesťrýchlostná (pohon štyroch kolies) |
manuálna šesťrýchlostná (pohon dvoch kolies) |
prevodovka CVT (pohon dvoch kolies) |
manuálna šesťrýchlostná (pohon dvoch kolies) |
Emisie oxidu uhličitého (g/km) |
99 |
116 |
122 |
129 |
129 |
129 |
134 |
Kombinovaný cyklus (l/100 km) (NEDC) |
3,8 |
4,4 |
4,7 |
4,9 |
5,6 |
5,6 |
5,8 |