Niekdajšiu ponuku SUV tvoril v rámci značky Škoda akurát model Yeti. Vyznačoval sa výbornými jazdnými vlastnosťami v teréne (na pomery SUV/crossoverov), ale za povesťou značky zaostával batožinovým priestorom. Za jeho nepriameho nástupcu môžeme označiť Škodu Karoq. Rozmerovo má k nemu jednoznačne najbližšie. Karoq je však predsa len o chlp väčší. Výrobca v jeho prípade nezabudol na praktické vlastnosti. Bohatá ponuka vnútorného priestoru, množstvo “Simply Clever“ riešení a aj nejaká tá technická novinka nemôže pri žiadnej Škode chýbať. V prípade Karoqu je technickou novinkou nový digitálny panel.
Zobrazovať môže rôzne informácie od navigácie...
….cez “klasický“ vzhľad prístrojového panela...
...až po minimalistické zobrazenie. Nový digitálny panel sa začne do Karoqu montovať až neskôr v priebehu tohto roka.
My sme dostali možnosť aspoň na chvíľu vyskúšať Karoq 2,0 TDI 4x4 s automatickou DSG prevodovkou v rôznych prostrediach. Krátka jazda po diaľnici nám naznačila, že česká novinka zo "sveta SUV" nezaostáva za väčším Kodiaqom v komforte cestovania. Nízka hlučnosť a relax za volantom – asi tak by sa dala charakterizovať diaľničná jazda. Na túto oblasť sa však sústredí veľká časť výrobcov SUV a ťažko v nej hľadať víťaza. Menší Karoq je však v porovnaní s Kodiaqom obratnejší a mali sme si to možnosť vyskúšať aj na snehu a v ľahkom teréne.
Na zasnežených serpentínach bránil zábave stabilizačný systém a aj nižšie tempo celej kolóny áut. V prvom momente po zatlačení na plyn sa Karoq hrnul nosom von zo zákruty, ale ak šofér správne dávkoval plyn, tak následne jemne zavlnil zadkom. Do vyslovene pretáčavého šmyku nás však nepúšťal. Akonáhle sme museli jazdu korigovať volantom (kontrovať), tak stabilizačný systém zasiahol a prerušil začínajúcu zábavu.
Neskôr, na úzkej lesnej ceste sa v zákrute po prudkom pridaní a náhlom pustení plynu pekne šmykol do strany. To ukazuje potenciál zažiť s ním na ľadovej trati celkom zábavné chvíle. Podobne sa správajú aj ďalšie modely Škody s pohonom 4x4. Možnosť overiť si to sme mali pred dvoma rokmi počas jázd na trati pokrytej ľadom a snehom. Octavia s pohonom všetkých kolies vtedy ukázala svoju schopnosť jazdiť zábavne a aj pomerne presne šmykom. Teraz však na úzkej lesnej ceste nebol priestor na chybu, a tak sme sa museli uspokojiť s náznakom takéhoto zážitku.
Pohon všetkých kolies nemal so snehom problém. Svedčí o tom fakt, že žiadne auto z kolóny nepotrebovalo pomoc vyprosťovacej techniky. V najhorších úsekoch siahal sneh po podvozok vozidla, nikdy sme ho však netlačili predným nárazníkom a ani sme nemali priestor zastaviť a znovu sa pohnúť v najstrmších častiach trasy. Výjazd na chatu alebo k vleku nebude s týmto autom problém.
Škoda Karoq sa ukázala po šoférskej stránke ako príjemnejšie vozidlo v porovnaní s Kodiaqom. Pokiaľ nemáme zvýšené požiadavky na priestor, tak uprednostníme radšej Karoq pred Kodiaqom, ktorý je už zameraný výraznejšie na rodinu ako na šoféra.