V roku 2016 sme sa osobne zúčastnili predstavenia druhej generácie Peugeotu 3008 v Paríži. Nové SUV okamžite zaujalo svojím dizajnom, platilo to nielen pre celkový vzhľad, ale aj pre detaily. Pozornosť pútali svetlá a do pamäti sa vryla aj štrbina medzi bočnými blatníkmi a kapotou. Z praktického hľadiska nemá význam, nezlepšuje aerodynamiku a slúži hlavne na pritiahnutie pozornosti.
Po modernizácii má SUV viac takýchto detailov, najmä v prednej časti, ktorá sa najviac zmenila. Peugeot dostal novú bezrámovú mriežku chladiča, nadväzujúcu na nové svetlá. Na bokoch mriežka opticky plynule prechádza do hladkého povrchu karosérie.
Drvivá väčšina prednej masky je vyplnená a len jej spodnou časťou môže prúdiť vzduch do motorovej časti. Tesne nad znakom leva je miesto pre prednú parkovaciu kameru a tiež pre termokameru nočného videnia. Vozidlo už nemá predné svetlá do hmly. Ich funkciu prebrali hlavné svetlá s režimom Foggy Mode. V praxi to funguje tak, že po aktivácii zadnej hmlovky sa prepnú predné stretávacie svetlá do režimu s nižšou intenzitou.
Ďalších výraznejších zmien sme sa už nedočkali. Miernym redizajnom prešli zadné svetlá, zatmavené čírym dymovým sklom, opticky predlžujúcim tmavú líniu veka batožinového priestoru. Peugeotu 3008 to má dodať dojem širšieho vozidla. Z pohľadu dizajnu hodnotíme zmeny jednoznačne pozitívne, Francúzom sa podarilo oživiť najmä predok auta.
Vo vnútri je vylepšený i-Cockpit s 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom. Peugeot poukazuje na lepší kontrast a čitateľnosť, ale za volantom sme si s odstupom času žiadny rozdiel nevšimli. Spolu s faceliftom dostalo SUV aj systém nočného videnia, ktorý sme už dávnejšie vyskúšali v Peugeote 508.
Nočné videnie detekuje pred vozidlom v noci alebo pri zníženej viditeľnosti živé bytosti (chodcov/zvieratá). Dosah systému je približne do vzdialenosti 200 – 250 metrov za „dosvitom“ diaľkových svetiel, pričom infračervený obraz prekážky sa zobrazí na prístrojovom štíte pred vodičom, teda priamo v jeho zornom poli.
Vylepšením prešli aj asistenčné systémy vrátane automatického núdzového brzdenia. SUV navyše teraz rozozná viac typov dopravných značiek. K žiadnej zmene nedošlo pod kapotou, ale to aj preto, že v tomto smere bol Peugeot 3008 vylepšený ešte pred faceliftom, keď ponuku rozšírili plug in hybridné jednotky. My sme mali na test jediný naftový motor v ponuke - štvorvalec 1,5 BlueHDI s výkonom 96 kW. Spriahnutý môže byť so 6-stupňovou manuálnou, alebo ako v našom prípade 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Naftová jednotka je schopná jazdiť úsporne, veľa však závisí od spôsobu využitia. Treba však dodať, že pre pomerne veľké auto by mohla ponúknuť vyšší výkon, a práve to bolo v niektorých momentoch kameňom úrazu. Na predbiehanie to väčšinou stačí, ale vyžaduje to plyn na podlahe. Vďaka 8-stupňovej prevodovke zvláda komfortne aj diaľnicu. Problém nastal pri veternom počasí. Motor sa už na diaľnici začínal trápiť a prejavilo sa to na spotrebe (7,5 l).
Keď vietor ustal, tak sme diaľničnú spotrebu stiahli na 6,0 l. Úspornú tvár ukázal na cestách mimo mesta so spotrebou 5,4 l pri pomerne svižnej jazde. Inak ide o typický diesel, ktorému prekážajú najmä kratšie trasy, aj preto sa konečná spotreba v teste ustálila na 6,8 l. Motor počuť najmä pri rozbiehaní z miesta a pri nižších rýchlostiach, pri vyššom tempe už jeho zvuk zanikne v pozadí.
Cieľom modernizácie je omladiť auto a pridať moderné technológie, ktoré sa objavili od uvedenia vozidla. Peugeot 3008 podľa nás nepotreboval vylepšenie dizajnu, lebo stále nevyzeral zastaralo, zmeny mu však prospeli a predná časť je ešte zaujímavejšia. Veľmi pozitívne hodnotíme nasadenie nočného videnia. Máme s ním už viac skúseností z rôznych áut vrátane tých značky Peugeot a považujeme ho za veľmi prínosný bezpečnostný prvok. Škoda len, že za príplatok 1 300 eur je dostupný výlučne vo verzii GT.
Značka a model | Peugeot 3008 |
Motor | naftový štvorvalec 1,5 l |
Pohon | predných kolies |
Prevodovka/počet stupňov | Automatická/8 |
Výkon kW(k)/pri otáčkach | 96(130)/3 750 |
Krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach | 300/1 750 |
Spotreba v teste (l) | 6,8 l |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 11,5 |
Cena od/verzia/testovaný model (eur) | 23 790/28 590/37 690 |