Autosuv.sk

Testy SUV

Test: Naftový Hyundai Tucson ostáva tradičným SUV s výrazným dizajnom

Z hľadiska jazdy sa z nášho pohľadu toho až tak veľa nezmenilo. Do rúk sa nám dostalo v podstate tradičné naftové SUV, ale s výraznejším dizajnom a novšími technológiami.
Test: Naftový Hyundai Tucson ostáva tradičným SUV s výrazným dizajnom

Novú generáciu modelu Tucson oficiálne Hyundai predstavil v septembri minulého roka a bol to trochu šok. Vozidlo dostalo nový a veľmi výrazný dizajn. Od predchodcu sa možno až tak neodlišuje tvarom karosérie, ale svetlá, línie a prelisy z neho robia na pohľad celkom iné auto. Šok to bol preto, že automobilky väčšinou pristupujú k zmene dizajnu úspešného modelu konzervatívne. Nechcú dramaticky meniť to, čo má úspech.

Tucson je pre Hyundai jednoznačne úspešný model, napriek tomu prešiel výraznou zmenou. Najzaujímavejšou je asi predná časť vozidla s maskou, ktorej časť sa po naštartovaní premení na denné svetlá. Výrazný dizajn pokračuje aj na bokoch vozidla. Na dverách môžeme vidieť viacero hrán, vystupujúcich do priestoru. Dojem mohutnosti vyvolávajú poriadne "nafúknuté" blatníky.

Vzadu púta pozornosť najmä nárazník s difúzorom. Pre dnešnú dobu typickým prvkom sú opticky spojené svetlá, tiahnuce sa cez celú šírku vozidla. 

Aj keď je dizajn a pozitívna emócia z neho dôležitým faktorom pri výbere auta, na nás nový Tucson zapôsobil hlavne interiérom. Pôsobí jednoducho, účelne a kvalitne. Spokojní sme s volantom a rozmiestnením tlačidiel na ňom aj s tlačidlami nahradzujúcimi páku automatickej prevodovky. Vďaka nim mohli dizajnéri účelnejšie navrhnúť odkladacie priestory a pri vyberaní vecí z nich nám nezavadzala páka. Prvý dojem kazil len displej prístrojového panelu. Zdalo sa nám, akoby naň dizajnéri zabudli a dolepili ho na poslednú chvíľu. Po týždni používania však tento pocit zmizol a vzhľad nám prišiel prirodzený. Z užívateľského hľadiska mu nemôžeme nič vyčítať.

Nakoniec sme našli v interiéri len jediné negatívum. Panel na ovládanie klimatizácie by sme vymenili za iný s praktickejšími fyzickými tlačidlami namiesto dotykových plôch.

O pohon testovaného modelu sa staral tradičný naftový motor 1,6 CRDi, ktorému pomáhal mild hybridný systém. Vďaka nemu pri zjazde z kopca mohlo vozidlo plachtiť s vypnutým motorom. Diesel s výkonom 100 kW je ideálny na dlhšie jazdy a predbiehanie mu nerobí problém. Pár kW výkonu navyše by však rozhodne nebolo na škodu.

Na diaľnici sa motor za zhoršených podmienok - dážď, vietor - trochu trápil a diaľničná spotreba stúpla zo 6,3 l na 7,2 l. V kopcovitej časti rýchlostnej cesty R1 musela automatická dvojspojková prevodovka na viacerých miestach podradiť, aby si motor poradil so stúpaním. Na siedmom stupni pri rýchlosti 130 km/h točil motor necelých 2 500 otáčok.

Na diaľnici sme mohli vykúšať asistenčné systémy a čiastočne autonómnu jazdu. Tucson dáva šoférovi pocit istoty a zákruty vykrajuje aj bez rúk na volante veľmi dobre. Drží sa v strede jazdného pruhu a asistenčné systémy narazia na hranicu svojich možností až v prudších zákrutách rýchlostnej cesty. Stalo sa tak v plus mínus v rovnakých miestach ako v prípade asistenčných systémov prémiových vozidiel.

Už pri premiére nás zaujal nový Tucson spôsobom zobrazovania záberov zo slepého uhla na digitálnom prístrojovom paneli. Fungovanie sme vyskúšali aj za zlého počasia. Kvapky na kamerách obraz v niektorých momentoch trochu rozmazávali, ale nápor vzduchu na diaľnici ich veľmi rýchlo čistil.

Z hľadiska jazdy sa z nášho pohľadu toho až tak veľa nezmenilo, platí to minimálne pre naftovú verziu. Podvozok je dobrým kompromisom medzi komfortom a ovládateľnosťou. Riadenie je pomerne presné a prevodovka vie využiť krútiaci moment naftového motora. Slabšou stránkou dvojspojkovej prevodovky bolo tradične pomalšie preradenie pri zmene o dva prevodové stupne. Ráno po studenom štarte sa občas stalo, že autom mierne trhlo pri preradení z jednotky na druhý prevodový stupeň.

SUV s naftovým motorom je tradičnou kombináciou, po ktorej motoristi v nedávnej minulosti siahali najčastejšie. Aj napriek prítomnosti mild hybridného systému Tucson 1,6 CRDi stále ostáva z pohľadu užívateľa tradičným naftovým autom na dlhšie trasy. Hlavnou konkurenciou pre naftovú motorizáciu bude benzínový hybrid, ktorý vyskúšame už onedlho. Cenovo za ňou veľmi nezaostáva a pritom ponúka výrazne vyšší výkon. Z nášho pohľadu sú práve naftová a hybridná verzia najzaujímavejšie v prípade Tucsonu.

Značka a model Hyundai Tucson
Motor naftový štvorvalec 1,6 l
Pohon všetkých kolies
Prevodovka/počet stupňov Automatická/7
Výkon kW(k)/pri otáčkach 100(136)/4 000
Krútiaci moment (Nm)/pri otáčkach 320/2 000 - 2 250
Spotreba v teste (l) 6,8
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 11,6
Cena od/verzia/testovaný model (eur) 21 990/34 590/36 250

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní