Autosuv.sk

Testy SUV

Test: Nový Nissan Micra- Ten motor má menej ako liter!

Novú Micru uvidel svet prvýkrát minulý rok na parížskom autosalóne. Toto auto s históriou od roku 1982 predstavilo už 5 generácií, z ktorých každá vyzerala úplne inak. Okrem vynoveného dizajnu je pre Micru najväčšou novinkou trojvalec s objemom iba 0.9 litra!
Test: Nový Nissan Micra- Ten motor má menej ako liter!

Piata generácia mestského auta od Nissanu je sprevádzaná vysokými očakávaniami. V Európe stojí Micra v tieni modelov nemeckého koncernu, akými sú Volkswagen Polo alebo Seat Ibiza. V troch z piatich generácií modelu sme mali možnosť jazdiť a môžeme spokojne tvrdiť, že ani nový model svojej rodine hanbu neurobil. Práve naopak.

Pri prednej maske ide o čistý imidž. Bohužiaľ na nej vidno prvky, ktoré si dnes už autá veľmi radi prepožičiavajú. Nie je to iba neduhom Nissanu, ale úplne všetkých automobiliek. Samotný tvar a sklon prednej masky spolu s výrezom na veko motora sa náramne podobajú Toyote Yaris. Aj tvar výrezu mohutnej mriežky chladiča pôsobí dojmom, že ste ho už niekde videli. Žeby na autách značky Audi? Napriek tomu sa Micra snaží vložiť tieto prvky do vlastnej šablóny. Aerodynamické línie nad svetlami pokračujú do chrómovaného oblúku so znakom v strede. Vyzerá to trochu, akoby mal nový Nissan okolo krku medailu. Jednoduché, ale ostro krojené svetlá spolu s dizajnovými čiernymi plastami nárazníka môžeme len pochváliť. Vyzerajú perfektne.

Po stranách akoby čierny lakovaný plast pokračoval v jednej línií s čiernym plastom na dverách. Vďaka ich tvarovaniu ani tu nebude plast príliš slúžiť ako ochrana proti nárazu pri otváraní. Možno poslúži skôr ochrana proti kamienkom a špine z cesty. Bočnej strane dominujú krásne čierne disky v kombinácií s čiernymi spätnými zrkadlami a čiernymi zadnými sklami.

Hra kontrastu čiernej a oranžovej farby pokračuje aj na zadnom nárazníku. Okrem neho, svetiel zvierajúcich ostrý uhol a jasných línií kufra, sa tu objavuje aj veľmi pekný spojler. Výfuk si na prvý pohľad ani nemusíte všimnúť, vykúka dole vpravo.

Interiér novej Micry je na prvý pohľad doslova ohromujúci. Dvojfarebná palubná doska a stredový tunel s imitáciou kože vo farbe exteriéru pôsobí aspoň o triedu luxusnejšie. Všetko do seba pasuje do najmenšieho detailu a nikde nevidno nedokonalosti. Látkové sedadlá sú príjemné, perfektne držia v zákrutách a vďaka o niečo nižšiemu posedu vás doslova vyzývajú na športovejšiu jazdu.

Informačný panel vodiča je vybavený analógovými ukazovateľmi doplnenými farebným displejom. Ak si zvolíte zobrazovanie správy o ekologickej jazde, auto vás po každom vypnutí motora informuje o vašej priemernej spotrebe a zapíše ju do grafu. Okrem neho na obrazovke vidíte aj váš osobný rekord. Môj bol 4,5 l/100km.

Nissan Micra
Dejvo

Multimediálny systém funguje obstojne. Pri zmene jednotlivých kategórií (mapa, médiá, atď.) si treba chvíľku počkať, no v rámci nich sa pohybujete bez akéhokoľvek oneskorenia. Výnimkou je akurát zadávanie adresy v navigácií. Keď sa niekto snaží počas jazdy naťukať adresu na obrazovke, potrebuje to spraviť čo najrýchlejšie. Treba však pripomenúť, že týmto problémom netrpí len Nissan. Naopak najviac spomedzi malých áut prekvapuje konektivitou a prehrávaním médií. Po naštartovaní auta sa telefón pripojí a začne prehrávať hudbu doslova ihneď. Netreba na nič čakať, nič potvrdzovať ani nedajbože opäť voliť zariadenie.

 

S prehrávaním hudby je spojená ďalšia vychytávka od Nissanu, BOSE Personal. Hlavová opierka vodiča je vybavená reproduktormi, ktoré v spojení s tými bežnými umocňujú hudobný zážitok. Cítite sa tak ako v epicentre výbuchu vašej najobľúbenejšej kapely a rozdiel je skutočne citeľný. Akonáhle hlavu dáte príliš dopredu alebo doboku, ocitnete sa mimo dosahu BOSE Personal a počujete, že už hrajú iba reproduktory vo dverách. Byť stredobodom koncertu nás neskutočne bavilo. Navyše, s osobnými reproduktormi k vám až tak nedoliehajú hlúpe reči spolujazdcov (čo však neznamená, že si ich nemôžete v prípade záujmu stlmiť).

 

V ohľade priestoru je Nissan priemerným autom. V porovnaní so spomínaným Volkswagenom Polo má o 50 litrov menší batožinový priestor, no inak je na tom veľmi porovnateľne. Micra na kratšie trasy bez problémov odvezie piatich ľudí tak, že obmedzovať sa musí akurát pasažier v strede. A ak je tučný, tak aj tí po jeho bokoch. Odkladacia plocha v stredovom tuneli by sa mohla pokojne nazývať čiernou dierou. Nie preto, že v nej veci stratíte, len je vďaka stavbe interiéru večne tmavá. Aj na to však Nissan myslel a pogumované dno vybavil príjemným osvetlením, ktoré sa zapne vždy, keď sa zapnú aj stretávacie svetlá.

zdroj: Dejvo via Albumizr

Nissan vybavil testovacie auto motorom s objemom 0.9 litra a bohužiaľ len päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ide o trojvalec so všetkými jeho neduhmi a ťažkosťami. Nemotorný roztrasený štart auta však na naše prekvapenie nemal veľa spoločného s jazdou. Auto vo Francúzsku vybavili aj preplňovaním, ktoré vyzdvihlo výkon až na 66 kW. To je na auto týchto rozmerov prijateľná hodnota. Tabuľkovo si „nuladevina“ dokonca v katalógu Micry delí prvú priečku vo výkone so štvorvalcom 1,5 dCi. Tým, že ide o benzínový motor s takým malým objemom, ktorý je ešte k tomu doplnený turbom, chce to jednoducho čas naučiť sa na ňom jazdiť. S akýmkoľvek trhaním asfaltu na prvom stupni pri rozbehu sa môžete rozlúčiť. Ak sa však posnažíte, na dvojke sa už kolesá pretočiť dajú. Drag race king (kráľ pretekov v akcelerácií) to teda rozhodne nie je. Ak sa ale naučíte využívať jeho vyššie otáčky, celkom sa zabavíte. Podvozok nie je úplne tvrdý no spoločnosť, ktorá stvorila slávne GT-R nemôže montovať ani mäkké. Auto sa správa prekvapivo dobre v zákrutách a tlmiče sa nevzdávajú- nepovedia vám, že idete naozaj rýchlo. Chcú, aby ste išli ešte rýchlejšie. Vďaka „odhlučneniu“ značky BOSE sa to nedozviete ani akusticky. Keď je v aute úplné ticho, sykot turba počuť dosť výrazne. Prejavy trojvalcového motora sú napriek všetkému veľmi kultivované.

Za uplynulé generácie urobil Nissan so svojou Microu neskutočné pokroky. Generácia K12 s jedinečnými guľatými svetlami bola dlhé roky autom, s ktorým sme sa stretávali na dennej báze. Aktuálna generácia K14 sa oproti K12 zlepšila najmä v spracovaní interíeru a podvozku. Jazdiť na novej Micre je napriek motoru, ktorý vás na rozbehoch nechá v prachu súpera, skvelým zážitkom. Vy ho totiž neskôr dobehnete a ukážete mu, že aj mikro trojvalec dokáže vďaka turbu zažiariť.

Dĺžka 4,00 m
Šírka 1,74 m
Výška 1,46 m
Rázvor 2,53 m
Objem kufra 300 l
Cena od 12.290 EUR
Motorizácia 0.9 IG-T, 66 kW, 5st. manuál

Tagy

Pokračovať v čítaní