Autosuv.sk

Testy SUV

Test Opel Grandland X: S nadčasovou eleganciou

Opel Grandland X bol prýkrát predstavený na Ženevskom autosalóne v apríli 2017. S novým mestským SUV sme mali možnosť prísť do kontaktu hneď po slávnostnom príjazde na Slovensko na konci roka 2017. Teraz sme ho však podrobili nášmu testu. A nielen v meste.
Test Opel Grandland X: S nadčasovou eleganciou

Opel Grandland X bol prýkrát predstavený na Ženevskom autosalóne v apríli 2017. S novým mestským SUV sme mali možnosť prísť do kontaktu hneď po slávnostnom príjazde na Slovensko na konci roka 2017. Teraz sme ho však podrobili nášmu testu. A nielen v meste.

Opel Grandland X bol prýkrát predstavený na Ženevskom autosalóne v apríli 2017. S novým mestským SUV sme mali možnosť prísť do kontaktu hneď po slávnostnom príjazde na Slovensko na konci roka 2017. Teraz sme ho však podrobili nášmu testu. A nielen v meste.

Grandland X je posledným prírastkom do SUV flotily nemeckej značky, ktorý prišiel na trh v roku 2017. Už vtedy nás zaujal svojim dôstojným dizajnom exteriéru rovnako ako interiéru. Nezaostáva ani jazdnými vlastnosťami.

Opel Grandland X
Zdroj: David Dejvo Schun

Momentálne najväčšie SUV značky stavilo vo svojom exteriéri na striedmy dizajn. Ten je typický pre celú divíziu Opel. Vďaka tomu Grandland X na ceste vždy bez problémov spoznáte. Nadčasové línie sa zobrazujú na svetlometoch, ale aj mohutnej maske chladiča. V jej strede sa nachádza znak Oplu doplnený o pomyselné chrómované krídla. Z celého auta vďaka tomu srší akási rozvaha a distingvovanosť. Prívlastky typické pre každého manažéra.

Opel Grandland X
Zdroj: David Dejvo Schun

Vnútorný dizajn iba pokračuje v rukopise, ktorý nastavil exteriér. Prechod automobilky spopod rúk General Motors pod krídla Groupe PSA je viditeľný napríklad na prístrojovej doske alebo multimediálnom systéme. Z prístrojovej dosky veľmi chválime hlavnú obrazovku, ktorá naraz zobrazuje všetky dôležité informácie o aute. Dočítate sa z nej údaje o dojazde i priemernej spotrebe bez nutnosti preklikávania. Multimediálny systém zase chválime za jeho jednoduchý a nerušivý dizajn. V niektorých prípadoch, napríklad pri navigácií, by sme však ocenili rýchlejšie spracovávanie pokynov. Priestor pre zlepšenie vidíme aj v spracovaní interiéru. Vo dverových lakťových opierkach sme cítili miernu vôľu.

Opel Grandland X
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedenie je naopak veľmi príjemné. Vysoký posed charakteristický pre SUV je doplnený sedadlami s certifikáciou AGR, ktoré sú orientované predovšetkým na komfort. Každý, kto auto používa predovšetkým na dlhé trasy alebo neustále stojí v kolónach, sedenie určite ocení.

Z hľadiska priestrannosti poskytuje Grandland X dostatok miesta na sedenie pre dospelých aj vzadu. V porovnaní batožinového priestoru sa však s objemom 514 litrov nachádza sto litrov za konkurenčným Volkswagenom Tiguan. V porovnaní s Kiou Sportage však má navrch o 11 litrov.

Opel Grandland X
Zdroj: David Dejvo Schun

V rámci testu nám Opel zveril model s najsilnejším dvojlitrovým naftovým štvorvalcom. Výkon 132 kW bol spriahnutý s kolesami cez osemstupňovú automatickú prevodovku. Celý jazdný profil auta je silno orientovaný na komfort posádky. Tomu je podriadené aj správanie prevodovky, ktoré vytáča motor iba v prípade potreby. I keď je Grandland X s dvojlitrom dynamický, nečakajte žiadne trhanie asfaltu. Poteší vás skôr kultivovanosť a tichý chod. Jazdné vlastnosti považujeme za dnešný štandard. Podobne ako pri dizajne, aj tu volil Opel zlatú strednú cestu zmierlivosti a elegancie. Auto je bez výraznejších predností, ale aj nedostatkov. Pevne drží v zákrutách a filtruje nerovnosti tak, ako sa na SUV patrí.

Opel Grandland X
Zdroj: David Dejvo Schun

Auto sme párkrát zobrali aj do menšieho terénu, na poorané pole alebo do šikmého kopca. Napriek absencií offroadových manuálne nastaviteľných funkcií sme si za sucha bez problémov dokázali poradiť. Znamená to, že sa s autom nebudete musieť báť vyraziť nielen na nákupy do Parndorfu, ale ani na lyžovačku do Jasnej. Priemerná spotreba sa na konci testu zastavila na úrovni 7,9 l/100 km.

Na Grandlande X musíme pochváliť sklápanie zrkadiel pri cúvaní. Niekedy je ťažké zaparkovať s SUV v úzkych mestských uličkách. V Opli sa po zaradení spiatočky zrkadlá automaticky sklopia tak, aby ste videli nie za seba, ale pod seba. Táto obľúbená technológia podnes nie je samozrejmosťou u všetkých automobiliek.

Počas testu sme niekoľkokrát spomenuli komfort, pokoj, distingvovanosť a eleganciu. Presne to sú totiž hlavné devízy Grandlandu X. Opel týmto modelom zamieril presne na cieľovú skupinu milovníkov nadčasového dizajnu s túžbou po elegancií.

Test Opel Grandland X (22 obrázkov v galérii)

Dĺžka 4,48 m
Šírka 1,86 m
Výška 1,61 m
Rázvor 2,68 m
Objem batožinového priestoru 514 l
Cena modelu od 28 590 EUR (Motorizácia)
Motorizácia 2,0 CDTI, 132 kW, 8st. automat

Tagy

Pokračovať v čítaní