Hlavným dôvodom je, že Koleos má byť akýmsi vyvrcholením modernizácie flotily francúzskej značky. Spolu s Talismanom majú pôsobiť ako vlajkové lode automobilky. Každá v inom segmente.
Nový Koleos sa dá od jeho predošlej verzie odlíšiť bez väčšej námahy. Robustnejší vzhľad je najviac viditeľný spredu. Full LED svetlomety zaberajú veľkú časť prednej masky a sú netradične krojené. Denné svietenie v tvare písmena C je rukopisom nových Renaultov a je dizajnovo obľúbené aj u menších modelov. Na Koleose ale pôsobí hádam najkrajšie. Celý dojem mohutnosti podčiarkuje aj rozmerný nárazník a moderné rozmerné logo v tvare diamantu. Na boku rozdiely neprestávajú. Auto pôsobí aj z tejto strany oveľa robustnejšie ako jeho predchodca. Nástupná lišta pod dverami je z hliníku a tiahne sa neprerušene po celej strane medzi kolesami. Je skôr dizajnovým prvkom, pretože na nástup nie je nevyhnutná. No v prípade potreby funguje, pod váhou nepovoľuje a neohýba sa. Zozadu je auto vybavené dizajnovými širokými koncovými svetlami, ktoré Renault takisto predstavil spolu s novou generáciou vozidiel. Široký zadný nárazník a chrómové koncovky výfukov pridávajú Renaultu na dizajne šmrnc luxusných značiek.
V novom Koleose sa cítite ako v obývačke. Výbava Initiale Paris so sebou prináša elektricky vyhrievané a aj chladené sedadlá z perforovanej kože, reproduktory BOSE a mnohé prvky komfortu a bezpečnosti. Spomínané sedadlá sú mäkké a príjemné, no dobre obopínajú trup a držia aj v zákrutách. V druhej rade sa bez problémov odvezú aj vyšší dospelí. Za priestorným pocitom kabíny nezaostáva ani kufor. Ten sa otvára aj zatvára automaticky. Takmer 580 litrov úložného priestoru prevyšuje hodnoty ponúkané konkurenčnou značkou nemeckého koncernu. Rovný prah je synonymom praktického a jednoduchého nakladania.
V Renaulte vyšperkovali aj klimatizáciu. Pomocou nej v lete môžete chladiť okrem vzduchu v kabíne aj váš nápoj. Stačí otvoriť prieduchy v stredovom stojane na poháre. Jedinou nevýhodou tohto riešenia je, že spolupracuje priamo s centrálnou klimatizáciou. To znamená, že nie je možné nápoj chladiť a interiér vyhrievať. Vždy buď ohrievate alebo chladíte oboje.
Pred vodičom sa nachádza typické Renaultovské rozloženie displeja a aj tlačidiel na volante. Pre iných netradičné, pre francúzsku automobilku bežné, umiestnenie ovládania multimédií na separátnu páku pod volantom nechýba ani tu. Rovnako ako tempomat priamo na volante. Miesto budíkov na palubnej doske sa nachádza veľký stredný displej, na ktorom nájdete všetky dôležité informácie pre jazdu. Vrátane rozdelenia pohonu na jednotlivé nápravy, spotreby a informácií o ekologickosti vašej jazdy. Analógové ostali len ukazovatele paliva a teploty motora. Prepínanie medzi zobrazeniami jednotlivých informácií funguje ihneď bez akýchkoľvek zdržujúcich animácií alebo zamŕzania.
Nový Koleos posúva pocity jazdy na inú úroveň. Pri tomto vozidle sa až tak nesústredíme na motor a jazdné vlastnosti, pretože tými až tak neprekvapuje. Nie, že by auto nefungovalo v teréne, to sme si už vyskúšali na prvej jazde. Hravo si poradí aj so strmším stúpaním na šotoline. Aj dvojlitrový turbodiesel s výkonom 134 kW by mal potenciál dopriať športový zážitok. Bohužiaľ, CVT prevodovka na tomto aute nie je ladená na šport alebo hraničné situácie. Virtuálne prevody mení so značným oneskorením a je vyladená vyslovene na komfort. O tom napokon svedčí aj absencia športového režimu. Koleos vo výbave Initiale Paris manifestuje každou svojou nitkou, každým svetielkom a záhybom fakt, že nikdy nebolo jeho cieľom byť rýchle športové SUV. Namiesto toho zaujal pozíciu luxusného spoločníka na dlhé cesty. Auto je až prekvapivo dobre aerodynamicky odhlučnené. Do kabíny síce občas preniknú zvuky točiaceho sa motora, ale to je všetko. Napriek svojej SUV architektúre odbúra Koleos každý jeden náraz vetra dokonca aj v rýchlostiach nad povolený limit. Audiosústava BOSE sa drží svojho mena hrá naozaj kvalitne. Neozývalo sa žiadne bzučanie ani pri basovo náročnej hudbe na „plný kotol.“
Okrem pocitu luxusu, na ktorý podľa nášho názoru Koleos stavil, ponúka táto vlajková loď aj množstvo asistentov. Parkovací asistent vyhľadá podľa vašich pokynov parkovacie miesto a zaparkuje za vás. Na bežných miestach parkuje spoľahlivo, rýchlo a presne. Nedostatkom každého parkovacieho systému je, že si zatiaľ neporadí s nástrahami Nášho Mesta, akými sú napríklad parkovanie v zákrute na sídlisku. Snímanie mŕtveho uhla funguje spoľahlivo, rovnako ako automatické vypínanie diaľkových svetiel a núdzové brzdenie. To brzdí skutočne až vtedy, keď treba a nezapína sa na falošné vnemy.
Nový Renault Koleos sa dostal na Slovenský trh ako posledný z rady úplne úmyselne. Mal byť úspešnou bodkou za modernizáciou modelov francúzskej značky. Vlajková loď SUV segmentu vo výbave priamo z parížskeho móla si svoju úlohu plní na výbornú. Každý, kto od auta očakáva luxusné vozenie a príjemne strávené chvíle počas vykonávania nutnosti (lebo tým dnes šoférovanie je), by mal nový Koleos určite vyskúšať.
Dĺžka | 4,67 m |
Šírka | 1,84 m |
Výška | 1,68 m |
Rázvor | 2,71 m |
Objem kufra | 579 l |
Cena od | 37.790 EUR (Initiale Paris), 26.490 EUR (základ) |
Motorizácia | 2.0 dCi, 130 kW, X-Tronic CVT (Initiale Paris) |