Autosuv.sk

Testy SUV

Test: Seat Arona 1,0 TSI 7 DSG

S novým Seatom Arona sme sa pozreli na niektoré mýty pri používaní automatickej prevodovky.
Test: Seat Arona 1,0 TSI 7 DSG

Ako si zničiť dvojspojkovú prevodovku už pred uplynutím záruky, alebo ako sa ku svojej prevodovke nesprávať? Vašo vo videu ukazuje niekoľko situácií, v ktorých môžete vašej prevodovke uškodiť. Nižšie prinášame v skratke niekoľko tipov, čo robiť a čomu sa vyhnúť.

Zastavovanie v kopci

Pri zastavovaní v kopci je lepšie v poslednej fáze prudšie stupiť na brzdu, pri pomalšom dobrzdení totiž nedôjde k rozopnutiu spojky

Nevyraďujte do neutrálu

Vyraďovanie do neutrálu nemá pri moderných prevodovkách zmysel. Ak sa to omylom stane, tak pri opätovnom zaradení "Dečka" je potrebné mať voľnobežné otáčky.

Výjazd z križovatky s aktívnym štart/stop systémom

Pred pohnutím sa z vedľajšej cesty pri aktívnom štart/stop systéme, je dobré pre rýchlejší výjazd naštartovať vozidlo uvoľnením brzdového pedála. Pozor, v tomto momente je spojka už v čiastočnom zábere, a preto netreba zotrvávať v tejto situácii zbytočne dlho.

Parkovanie v kopci

Po zaparkovaní v kopci je lepšie najskôr zaradiť neutrál, zatiahnuť ručnú brzdu, uvoľniť nohu z brzdového pedála a následne zaradiť "P". Vyhnete sa tým zbytočnému zaťažovaniu poistného kolíka automatickej prevodovky.

Jazda v ľahkom teréne

Terénne úseky je dobré prejsť (pokiaľ to situácia umožňuje) kontinuálne pod "ľahkým plynom" a spoľahnúť sa na elektroniku a trakčný systém auta. Počas jazdy potom nedochádza k zbytočne častému rozopínaniu spojky a jej prehrievaniu.

Rada na záver

S dvojspojkovou prevodovkou sa vyhnite častému ťahaniu ťažkých prívesov, prípadne pomoci pri vyprosťovaní zapadnutých áut ťahaním.

Tagy

Pokračovať v čítaní