Autosuv.sk

Testy SUV

Test Seat Arona Beats: Priamy zásah na mladého človeka

Seat Arona je najmenším crossoverom španielskej značky. Verzia Beats ponúka špičkový audiosystém a svieži vzhľad. Na prvý pohľad je jasné, pre koho bude verzia určená. Mladý človek v nej nájde všetko, čo potrebuje.
Test Seat Arona Beats: Priamy zásah na mladého človeka

Exteriér automobilu je schopný zaujať hneď na prvý pohľad. Málokto si uvedomí, že dvojfarebné spracovanie vlastne ide proti prúdu.

Test Seat Arona Beats 

Zatiaľ, čo väčšina áut vo viacfarebnom prevedení volí živú farbu na strany a jednoduchý odtieň čiernej na strechu, Arona volí presne opačnú stratégiu. Relatívne fádna šedá je síce vyzdvihnutá metalickým lakovaním a nádychom zeleno modrej, ale pohľady aj tak najlepšie pritiahnu stĺpiky a strecha, ktoré sú lakované do veľmi populárnej oranžovej. Pri sledovaní dnešných trendov môžeme dokonca povedať, že oranžová sa stáva novou červenou.

Seat Arona Beats
Zdroj: David Dejvo Schun

Predná maska auta sa veľmi podobá na svojho hatchbackového súrodenca, Seat Ibizu. Zdieľajú nielen rovnakú masku chladiča, ale aj svetlá. Tiahla hliníková línia po boku auta je v zadnom stĺpiku zakončená širšou plochou s písmenom X podľa výbavy Excellence. Podobný dizajn vidíme aj u luxusnejšieho Audi Q2, pri ktorom nám ale šírka tejto plochy prekáža. Na Arone je veľmi decentná a pôsobí príjemne.

Zadná časť auta rozbíja dojem ostrých línií, na ktoré Seat vsádza naprieč celým svojim portfóliom. Zo zadného nárazníka vytŕča rušivý plastovo-hliníkový blok, ktorý mení dizajn športového auta pomaly na obrnené vozidlo. Do celkového vzhľadu nám nepasuje. Je to však iba vec vkusu, pretože tento malý crossover dostal v roku 2018 ocenenie Red Dot Award za produktový dizajn.

Seat Arona Beats
Zdroj: David Dejvo Schun

Po nastúpení do auta sme ostali príjemne prekvapení. Auto doslova prekypuje sviežosťou, no súčasne jednoduchosťou. Vizuálne neponúka príliš veľa hračiek, no nepôsobí lacno alebo „vykuchane.“ Na palubnej doske doplnenej hliníkovou lištou sa nachádza displej multimediálneho systému. Ide o menšiu variantu displeja s matnou dotykovou plochou.

Vodič určite ocení novú prístrojovú dosku Digital Cockpit, ktorú v Seate považujeme za jednu z najkrajších vôbec. Funkcionalitou je obmedzená na to, čo si do svojho auta prikúpite, a tak v Arone Beats vedela zobrazovať klasický palubný počítač, prehrávanú hudbu a stav vozidla. V prípade, že si neplánujete prikúpiť aj vstavanú navigáciu, budete pravdepodobne trochu ľutovať, že potenciál digitálneho prístrojového panela nebudete môcť využiť naplno.

Seat Arona Beats
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedenie v aute je príjemné a Arona na krátke trasy odvezie aj piatich dospelých. Ak však plánujete dlhšiu cestu, s výškou 1,9 metra na zadných sedadlách neobsedíte nielen kvôli kolenám, ale aj hlave.

Batožinový priestor na úrovni 400 litrov neohúri. Je však väčší ako u T-Crossu a rovnaký ako v plánovanom Kamiqu. Ak však vezmeme do úvahy, že auto bude jazdiť prevažne po meste, objem pohodlne postačí na nákupy, naloženie športovej tašky, korčúľ a aj ďalšieho.

Seat Arona Beats
Zdroj: David Dejvo Schun

Najväčším ťahúňom je ale populárna audio sústava Beats so šiestimi reproduktormi, ktoré rozpútajú v kabíne peklo. Hudobná spoločnosť, ktorá je obľúbená práve medzi mladými, opäť iba podčiarkuje cieľ tohto auta zaujať práve generáciu mladých vodičov. Reproduktorom nie je čo vytknúť hrajú perfektne. Vyskúšali sme asi všetky žánre a sme nadšení.

Seat Arona Beats
Zdroj: David Dejvo Schun

V rámci testu samozrejme nesmie chýbať ani posúdenie jazdných vlastností. Tu Arona nesklamala, ale ani neohúrila. Jednolitrový trojvalec s výkonom 85 kW je druhou najslabšou konfiguráciou, ktorú automobilka ponúka. Spolu s automatickou sedemstupňovou prevodovkou dával jasne najavo, že cieľom tejto verzie je prevoz z miesta A na miesto B a nie nejaké preteky na rovinkách. Ak sa s autom rozhodnete predbiehať, ide to. Auto dokonca vie aj trhnúť. Reakcie prevodovky a motora sú však trochu pomalšie, a tak musíte myslieť dopredu. Čo však poteší mladého (a často chudobného) človeka, je spotreba. Počas testu sme ju dlhodobo stiahli na 6,3 l/100 km. Pre benzín viac ako uspokojivý výsledok.

Seat Arona Beats
Zdroj: David Dejvo Schun

Model Arona prišiel ako prvé SUV do rodiny Seatu ešte v roku 2017, kedy bol jediným SUV modelom tejto veľkosti v rámci koncernu. Maličký T-Cross prišiel iba nedávno a Škoda Kamiq sa ešte ani nepredáva. V rámci stále rýchlejšie rastúcej konkurencie si však model stále udržiava svoju tvár a atraktivitu. Verzia Beats je veľmi dobrým marketingovým ťahom, ktorý má zaujať všetkých, ktorí dávajú prednosť takzvanému „street credu“ pred ostatnými vlastnosťami. Nízka spotreba, kvalitný zvuk a dizajn, ktorý vyhral ocenenie. To všetko Arona má.

Dĺžka 4,14 m
Šírka 1,78 m
Výška 1,55 m
Rázvor 2,57 m
Objem batožinového priestoru 400 l
Cena modelu od 18 920 EUR (Akciová cena, Excellence, motorizácia, Beats)
Motorizácia 1,0 Eco TSI, 85 kW, 7st. automat

Tagy

Pokračovať v čítaní