Naftový dvojliter? Pri väčších autách z koncernu jednoznačne najpreferovanejší motor. Pokiaľ ide o také veľké SUV, akým je Tarraco, ani tu tomu nemôže byť inak. Napriek všetkým ekologickým nátlakom a protinaftovej lobby sa asi najikonickejšiemu nafťáčiku na Slovensku ešte stále darí. Myslíme si, že aj v Tarracu bude najvyhľadávanejšou voľbou. Seat však ponúka dve výkonnostné verzie tohto motora. Ktorú vybrať?
Test Seat Tarraco 2.0 TDI
Dizajn Tarraca sme hodnotili už v predošlých testoch. Spomedzi troch koncernových súrodencov Tarraco, Tiguan Allspace a Kodiaq nám príde najmladíckejší. Ostré línie a dravosť, ktoré poznáme z nižšie položených Seatov, sa podarilo pretaviť aj do najväčšieho SUV značky. Prednej maske dominuje chrómová mriežka chladiča s jedinečným dizajnom. Zadná časť zaujme červeným pásom, v ktorom sú po bokoch zabudované koncové svetlá. Z celého diazjnového prvku zatiaľ skutočne svietia len boky. Už budúci rok po príchode plug-in hybridnej verzie by mal svietiť celý pás.
Aj v interiéri razí španielska verzia najväčšieho koncernového SUV vlastnú cestu. Ako jediná spomedzi súrodencov zvolila jednoduchší dizajn palubnej dosky a s tým spojený vystúpený displej multimediálneho systému. Už v základe prichádza aj s digitálnou prístrojovou doskou.
Za spomenutie stoja aj posuvné zadné sedadlá. Vďaka nim dokážete ubrať miesto pasažierom a využiť ho v batožinovom priestore. Ten je totožný s Tiguanom Allspace. V prípade päťmiestnej verzie až 760 litrov.
Kto náš web sleduje už dlhšie, všetko toto pozná. Na testovanom Tarracu nás teda nezaujímal dizajn ani multimédiá. Zaujímal nás najmä motor. Dvojlitrový naftový agregát totiž bude prvou voľbou Slovákov. Bude stačiť aj 110 kW verzia alebo treba siahnuť po 140 kW motore?
V prvom rade musíme povedať, že rozdiel medzi danými motorizáciami je približne 1600 eur. Či je to veľa alebo málo za 30 kW, posúďte sami. Oba motory dostanete so sedemstupňovou DSG prevodovkou a pohonom všetkých kolies. My sme testovali slabšiu verziu s výkonom 110 kW.
Prvý dojem z Tarraca je, že človek zrazu vidí všetko. Za to do veľkej miery môže práve SUV karoséria. Čo však musíme obzvlášť pochváliť, je vedenie vozidla. Auto v zákrutách drží ako prikované. V porovnaní s niektorými inými SUV je extrémne ľahké. Váži iba okolo 1,6 tony, a preto nemáte pocit, že sa vás fyzika snaží „napáliť“ ani pri brzdení na poslednú chvíľu.
Z hľadiska motora musíme Seat pochváliť v prvom rade za jeho prejavy. Na voľnobehu, ale aj pod plynom sa auto správa veľmi kultivovane a je extrémne tiché. Ak máte zapnuté rádio, motor prakticky nebudete počuť až pokým nenastúpi turbo. Veľmi chválime aj aerodynamiku, vďaka ktorej je jazda na pomery SUV až prekvapivo tichá.
Z hľadiska spotreby sme boli tiež príjemne prekvapení. Pokiaľ autu nešliapete na krk, môžete pokojne jazdiť aj za 6,6 l/100 km. V prípade dialničnej jazdy sa spotreba vyšplhá bez problémov na 8 l/100 km. Spotreba v meste sa pohybuje na približne podobnej úrovni.
Pri výkone 110 kW motora však máme pocit, že auto je mdlé. Ak vezmeme do úvahy jazdné vlastnosti, komfortné a pevné sedačky, podvozok, ktorý neustrelí... Motor akoby bol najslabším článkom reťaze. Zaradili by sme ho do kategórie „pre nenáročných motoristov.“ Ak vám ide o priestrannosť a neprekáža vám pomalší rozbeh, lacnejšia verzia je ideálna pre vás. Nás však Tarraco už niekoľkýkrát uchvátilo a myslíme si, že tie peniaze sa silnejšiu verzie nebudete ľutovať. Navyše, medzi 110 a 140 kilowattovými motorizáciami je tabuľkový rozdiel v spotrebe iba 0,2 l/100 km v prospech slabšej verzie. Ak teda obetujete tých 1600 eur pri kúpe, nemusíte mať strach, že budete masívne preplácať na spotrebe každé tankovanie.
Seat Tarraco je auto, ktoré mladého človeka dokáže chytiť za srdce. Dizajnom divoké, no dušou veľmi rozumné. Myslíme si, že Tarraco dokáže zaujať nielen praktickými stránkami, ale má aj emóciu. Zábava z jazdy a pocit bezpečia a komfortu zároveň. S výkonnejším motorom si ho však užijete viac. Či sa oplatí priplatiť za silnejšiu verziu, uvidíte v ďalšom teste...
Dĺžka | 4,74 m |
Šírka | 1,84 m |
Výška | 1,67 m |
Rázvor | 2,79 m |
Objem batožinového priestoru | 760 l |
Cena modelu od (Cena testovanej verzie) | 27 560 EUR (38 330 EUR) |
Motorizácia | 2,0 TDI, 110 kW, 7st. automat |