Parížsky autosalón 2018. Presne vtedy predstavila španielska automobilka, člen koncernu Volkswagen, nový automobil. Segment SUV bol ešte pred niekoľkými rokmi pre SEAT úplne čistým poľom. Dnes už má v ponuke tri modely tejto karosérie a Tarraco je ten najväčší. Zatiaľ je na Slovensku skôr raritou, no má všetky predpoklady urobiť „dieru do sveta.“ Na trh útočí niekoľkými zbraňami, ktorými sa zvýhodňuje oproti svojim koncernovým bratrancom.
Podobnosť s modelmi značiek Škoda a Volkswagen sme už načrtli. Ide konkrétne o modely Kodiaq a Tiguan Allspace. Všetky tri vozidlá sú postavené na rovnakej platforme MQB a využívajú podobné technológie.
Náš test však tradične začneme exteriérom. Pri Seate zvykneme pravidelne prízvukovať a vyzdvihovať ostré línie, ktoré sa automobilke podarilo vložiť aj do návrhu takto veľkého auta. Agresívne vyzerajúce Full LED svetlá sa z každej strany zahryzujú do šesťuholníkovej mriežky chladiča, ktorá spolu s veľkým S ako Seat vytvára akoby diamant z hrude Supermana.
Zboku už vyzerá o poznanie elegantnejšie. Mladícky a dravý dizajn sa však opäť zjavuje v zadnej časti, kde sú ostré LED svetlá doplnené odrazovým pásom tiahnucim sa cez celú šírku auta. Automobilka sa nechala počuť, že v budúcnosti bude svietiť celý, podobne ako pri Audi. Dnes sa však musíme uspokojiť iba so svietiacimi stranami.
Interiér nového Tarraca má oproti zvyšným koncernovým súrodencom výhodu v tom, že sa nepodobá ani na jedného. Ako jediný má displej multimediálneho systému vystúpený z palubnej dosky. Toto riešenie považujeme za veľmi pekné, no musíme mu vytknúť náchylnosť na prach a mastné odtlačky prstov. Chyba však nie je v dizajne, no v použitých materiáloch. Tie sú dnes vo väčšine áut rovnaké.
Z hľadiska konektivity je Tarraco vybavené nadštandardne. Okrem klasických možností ako napríklad Bluetooth a Aux v aute nájdete aj 2 USB porty podporujúce funkciu Apple CarPlay a Android Auto. Integrovaná navigácia koncernu je podľa nášho názoru jedna z najlepších, a tak nečudo, že aj pri Seate ju hodnotíme veľmi kladne. Najväčším prínosom je rýchlosť hľadania a intuitívne vyhľadávanie. V praxi to znamená, že v jednom vyhľadávacom poli môžete zadávať nielen ulice ulice a mestá, ale aj takzvané body záujmu. Celú navigáciu si potom môžete nechať zobraziť na Digital Cockpite priamo pred vami.
Spomínaný Digital Cockpit je digitálna prístrojová doska, ktorá v Seate už v základnej výbave nahradila analógové budíky. Je jednoducho čitateľná a ponúka niekoľko možností zobrazenia od milovníkov moderného dizajnu až po konzervatívcov, ktorým môže displej simulovať analógové ručičky. Obrazovka je doplnená diódami po bokoch, ktoré ukazujú stav palivovej nádrže a teplotu chladiacej kvapaliny.
Z hľadiska pohodlia a bezpečnosti myslí Tarraco na všetkých cestujúcich. Dve sedadlá vpredu sú vyhrievané, zadní pasažieri dostanú vlastnú zónu klimatizácie a strešné okno. V našom teste sme vyskúšali sedemmiestnu verziu, ktorá má posuvnú zadnú lavicu sedadiel, aby bol nástup a jazda v treťom vyklápacom rade pohodlnejšia. Pri päťmiestnej konfigurácií je aj jazda na zadných sedadlách extrémne komfortná. Auto poskytuje veľa miesta na kolená i na hlavu. Pri plnom obsadení auta je už jazda menej komfortná, no stále zvládnuteľná na krátke a stredne dlhé trasy. Hovoríme predovšetkým o cestujúcich v treťom rade.
Tarraco zaujme nielen priestorom pre cestujúcich, ale aj batožinovým priestorom. Päťmiestna verzia má s objemom 760 litrov najväčší kufor spomedzi koncernovej trojice. Naša testovaná sedemmiestna verzia odvezie síce iba 700 litrov batožiny, no má vlastnú odkladaciu plochu pre plató a plnohodnotnú rezervu.
Pod kapotou nami testovaného Tarraca sa nachádzal štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW. S týmto motorom je auto vhodné predovšetkým na jazdu v meste. Akcelerácia nepatrí medzi najsilnejšie stránky auta, no motor je doplnený systémom riadenia valcov. Ten dokáže v prípade možnosti obmedziť výkon iba na dva valce, a tým znížiť spotrebu auta. Počas nášho testu sme jazdili predovšetkým v meste a na medzimestských cestách. Podarilo sa nám dostať na hodnotu 7,6 l/100 km. Za skutočne zaujímavý však považujeme práve podvozok. Ten tlmí vibrácie veľmi dobre a na ceste sedí spoľahlivo ako bežné auto napriek tomu, že je to SUV.
Seat Tarraco Test
Seat Tarraco je najmladším spomedzi troch súrodencov spoločnosti Volkswagen AG. Napriek tomu za nimi nijak nezaostáva, práve naopak. V niektorých prípadoch dokonca obsadzuje prvú priečku. V mysliach Slovákov je značka Seat ešte stále akási znevýhodnená pred Škodou a Volkswagenom. Seat Tarraco nás však presvedčil, že na to má.
Dĺžka | 4,74 m |
Šírka | 1,84 m |
Výška | 1,67 m |
Rázvor | 2,79 m |
Objem batožinového priestoru | 700 l (5 miestna verzia až 760 l) |
Cena modelu od | 27 560 EUR |
Motorizácia | 1,5 TSI EVO, 110 kW, 6st. manuál |