Autosuv.sk

Testy SUV

Test: Vyskúšali sme najlacnejší Hyundai Santa Fe Smart. Ide o výhodný kompromis

V teste nás zaujímalo, čo výberom najlacnejšieho variantu Smart stratíte, a či aj lacnejší Hyundai Santa Fe urobí dojem.
Test: Vyskúšali sme najlacnejší Hyundai Santa Fe Smart. Ide o výhodný kompromis

Hyundai Santa Fe v najvyššej výbave a s najsilnejšou motorizáciou je niekde na pol ceste k prémiovým autám. Zároveň však túto skupinu áut výrazne podlieza cenou. My sme teraz mali možnosť vyskúšať toto SUV s najnižšou možnou cenovkou vo výbave Smart. V teste nás zaujímalo, čo výberom najlacnejšieho variantu stratíte, a či Hyundai Santa Fe urobí dojem aj vo verzii Smart.

Pri pohľade zvonku sa nič nemení, vo výbave sú dokonca zahrnuté aj predné Full LED svetlomety a zadné LED svetlá. Pri nastúpení do auta sme zaregistrovali chýbajúci bezkľúčový systém, piate dvere zas neboli elektrické. Na bezkľúčový systém sme z dobre vybavených testovacích áut zvyknutí a chýbal nám asi najviac, elektrické otváranie kufra sme oželeli bez výčitiek. Sedadlá v druhom rade možno sklopiť stlačením tlačidla v kufri.

Dojem z luxusu môžu na prvý pohľad pokaziť sedadlá, potiahnuté látkou. Nám však vyhovovali a nedáme na ne dopustiť. Mali akurát bočné vedenie a v zimných mesiacoch sa lepšie sadá na látku, ako na prechladnutú kožu. V letných je koža v porovnaní s látkovým poťahom zas viac rozpálená. Sedadlo vodiča vo výbave Smart je elektrické a vyhrievané sú všetky sedadlá vrátane zadných. Funkcia ventilácie sedadiel v tomto prípade chýba. Vyhrievané sú aj elektricky ovládané spätné zrkadlá. Celý interiér pôsobí veľmi dobrým dojmom, kvalita materiálov aj ich spracovanie pri nižšej výbave neklesá. Dotykový displej je s uhlopriečkou 7-palcov o niečo menší a nemá navigáciu. Z bezpečnostných prvkov treba ešte spomenúť upozornenie na kontrolu zadných sedadiel - prevencia pred zabudnutím detí v aute. Pri parkovaní a manévrovaní s veľkým SUV pomôže cúvacia kamera, a to je ďalší rozdiel výbavy Smart oproti najvyššej výbave Premium, ktorá zahŕňa štvoricu kamier a kompletné 360-stupňové sledovanie okolia.

Hyundai Santa Fe

Najväčší rozdiel medzi najdrahšou a najlacnejšou verziou Hyundaiu Santa Fe je v motorizácii, aspoň na prvý pohľad. V testovanom kuse bilo naftové srdce s objemom 2,0 l. Najdrahšie Santa Fe sa spolieha na silnejší naftový agregát s objemom 2,2 l. Rozdiel v objeme pohonných jednotiek však prináša iba minimálny rozdiel vo výkone (136 kW vs. 147 kW), aj v hodnote maximálneho krútiaceho momentu (400 Nm vs. 440 Nm). Navyše v oboch prípadoch sa šofér môže spoľahnúť na automatickú 8-stupňovú prevodovku. Motorizácie sme nemali možnosť porovnať v priamom súboji a skúsenosť so silnejšou motorizáciou už po vyše roku vybledla. Odskok medzi nimi si aj tak dovolíme hodnotiť ako neveľký. Dvojlitrový naftový motor poskytuje veľkému SUV s množstvom vnútorného priestoru slušnú dynamiku. Predbiehanie nerobí motoru žiadny problém, možno treba akurát častejšie podraďovať a to chvíľu prevodovke trvá. Pri predbiehaní treba preto pridať s miernym predstihom. Spotreba v teste sa hýbala od 6,5 l do 8,7 l. Výsledok ovplyvňovala najmä ľahká/ťažká noha šoféra, ktorá mala väčší vplyv na spotrebu ako diaľničné tempo, kedy Santa Fe spotrebovalo v priemere 7,4 l nafty. Naša noha bola ťažšia a priemer v teste sa vyšplhal na 7,7 l.

Hyundai Santa Fe
Michal Švančara

Veľkým plusom je pocit za volantom. Šofér vôbec nemá dojem, že šoféruje veľké SUV a vyslovene ľahko sa mu preplieta premávkou. Na diaľnici sa aj vo výbave Smart môže spoľahnúť na adaptívny tempomat. Ten dá vždy šoférovi jemným krátkym ťuknutím na brzdu signál, že sa približuje k autu pred ním. Šofér má čas po tomto impulze zareagovať zmenou pruhu a auto zbytočne nebrzdí. Ide o dobré riešenie, lebo netreba neustále sledovať prístrojový panel, kde sa informácia o priblížení k autu vpredu štandardne zobrazuje.

Hyundai Santa Fe

Vo výsledku nie je Hyundai Santa Fe vo výbave Smart horším autom a nedáva to znať ani na pohľad. Má len o niečo menšiu výbavu, o málo slabší motor, disponuje však rovnakou prevodovkou a pohonom všetkých kolies aj s asistentom zjazdu z kopca. Cena výbavy Smart je 34 490 eur po zarátaní bonusu 1500 eur. Výbava Premium so silnejším motorom vrátane rovnakého bonusu stojí 44 990 eur. Rozdiel 10 500 eur sa nám zdá značný a v pomere cena/výkon je jednoznačným víťazom Hyundai Santa Fe Smart. Nevýhodou je, že s výnimkou metalízy za 660 eur si výbavu neviete doplniť. Metalické laky Horizon Red a Magma Red sú bez príplatku. Ak si chcete presne porovnať výbavy, tak verziu Smart nájdete na tomto linku. Cenník ostatných verzií nájdete na tomto linku.

Značka a model Hyundai Santa Fe
Motor naftový štvorvalec 2,0 l CRDi
Pohon pohon všetkých kolies
Prevodovka/počet stupňov automat/8
Výkon kW(k)/pri otáčkach 136(185)/4 000
Krútiaci moment Nm/pri otáčkach 400/1 750 - 2 500
Spotreba výrobca/test (l) 6,7-7,1/7,7
Objem nádrže (l) 71
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 10,3
Cena od/testovaný model (eur) 34 490/34 490

 

Tagy

Pokračovať v čítaní